Nem jelennek meg a hirdetéseid? Ez lehet a baj!

Kapcsolódó cikkek

Nem jelennek meg a hirdetéseid? Ez lehet a baj!

Nem jelennek meg a hirdetéseid? Ez lehet a baj!

Üzleti Hírek

2 perc

Különböző okai lehetnek annak, hogy egy vállalkozás hirdetni akar a különféle platformokon, azonban, hogy a helyes utat meglelje, tisztában kell lenni a célokkal, illetve tudni kell, mennyiből gazdálkodhat.

A Google Search hirdetések hatékonyabbak lehetnek, ha a cél az értékesítés, ugyanis csak olyan felhasználóknak jeleníti meg, akik konkrét terméket vagy szolgáltatást keresnek. Amennyiben rászántad magad és a költségvetésed egy részét, és hirdetsz, számos oka lehet, ha végül mégsem jelenik meg. Cikkünkben ezekre térünk ki, tarts velünk!

Miért van szükség hirdetésekre?

Komoly munka van abban, és anyagi befektetést is igényel, hogy megismertesd a márkádat, termékeidet vagy szolgáltatásaidat a célközönséggel. Az Adlab PPC ügynökség segít kidolgozni a marketingstratégiát és -tervet, kivitelezni az online kapányaidat, hogy versenyelőnyre és nagyobb bevételre tehess szert. 

Az, hogy hol hirdess, nagy mértékben függ attól, mi a célod a hirdetésekkel, hiszen másképp kell megközelíteni, más platformot használni, ha márkaépítés, és mást, ha ügyfélszerzés a cél. Amennyiben tapasztalt szakemberek által készített hirdetésekkel indulsz harcba, nagyobb konverziót érhetsz el alacsonyabb költség mellett. 

Hova tűnnek a hirdetések?

Elkészültek, beállítottad a hirdetéseket, mégsem jelennek meg, ha rákeresel a Google-ben. Amennyiben egy hirdetés minősége nem felel meg a keresőóriás elvárásainak, nem indul be. Ha viszont a legfrappánsabb szöveget írtad meg, releváns kulcsszavakat adtál meg, és a landing oldal is rendben van, más lehet a baj. 

A gond akkor kezdődik, ha az Ads kezelőfelületen sem látod azokat. Elképzelhető, hogy az egyenlegeddel van a probléma, ellenőrizd, helyesek-e a megadott adatok!

A Google nem engedi ki a hirdetéseidet, ha túl magas vagy túl alacsony ajánlatot állítottál be, ugyanis a hirdetések rangsorolásakor a CPC is döntő. De lehetséges, hogy nincs elég keresés a kulcsszavakra, vagy nem hoz elég forgalmat. Elképzelhető, hogy valamikor lekapcsoltad a hirdetést, és megfeledkeztél róla, vagy véletlenül törölted. A módosításokat könnyen ellenőrizheted, ha bekapcsolod a change history-t. 

A Google el is utasíthatta a szabályzat valamely pontjának megszegésére hivatkozva a hirdetésedet, ilyenkor felülvizsgálatot kérhetsz. Az is lehetséges, hogy időzítés- vagy célzásbeli hiba történt, ezt könnyen ellenőrizheted. Abban az esetben sem futnak a hirdetések, ha ütközés áll fenn a kizáró és a sima kulcsszavak között, ezáltal blokkolja a megjelenést, illetve túl magas negatív ajánlatkorrekciót állítottál be, ami leszorítja a hirdetés rangsorolását.

A teljesítménnyel kapcsolatos problémák

Optimalizációs probléma is állhat a háttérben. Valamennyi hirdetéscsoportot össze kell hangolni a kulcsszavak és a hirdetések tekintetében, ugyanis a teljesítmény attól függ, hogy ezek mennyire relevánsak a felhasználó kereséséhez viszonyítva. 

Annak ellenére, hogy ijesztő lehet, amikor nem jelenik meg a hirdetésed, mindig van rá magyarázat, és tehetsz is azért, hogy változzon ez a helyzet.