A Toyota a kínai autonóm mobilitási piac egyik vezető szereplőjét, a Pony.ai startupot választotta technológiai fejlesztési partneréül. Az együttműködő felek hamarosan megkezdhetik közúti tesztjeiket Pekingben.
Kína a világ legnagyobb újautó-piacaként megkerülhetetlen tényező valamennyi, az automobilizmus jövőjét érintő kutatás-fejlesztés (K+F) terén. Az ország autóipara számára a mobilitás új generációs fejlesztései – az elektromos közlekedéstől kezdve az önjáró gépjárművekig – jelentik a nagy áttörés lehetőségét. Ezekben az ipari szegmensekben ugyanis egyenlő esélyekkel indulhatnak az egyébként évszázados tapasztalatokkal rendelkező autógyártókkal.
Az ázsiai ország ma még jelentős elmaradásokat mutat az infrastruktúra, a technológia és a jogalkotás terén, ezt a KPMG 2018-as tanulmánya is jelezte, de ahogy az elektromos közlekedésben, úgy ezen a téren is gyorsan az élvonalba emelkedhetnek. A McKinsey piackutatása szerint rövid időn belül az autonóm járművek uralhatják Kína közlekedését:
Ezt a fejlődési hullámot igyekszik meglovagolni a Toyota is, amely a világ több pontján – Japántól Izraelen át az Egyesült Államokig – jelenleg is végez autonóm mobilitási kutatásokat, 2020-ban pedig Japánban forgalomba kívánja hozni első, részlegesen önjáró típusát.
A vállalat a kínai piacon máris komoly sikereket elért Pony.ai startupot választotta együttműködő partneréül. A vállalkozás 2018 végén kezdte meg PonyPilot robottaxi-szolgáltatásának kísérleti üzemét a 13 milliós Kanton városában. Ezzel Kínában elsőként biztosítottak autonóm személyfuvarozó szolgáltatást a nagyközönség részére.
Az együttműködés elsődleges célja, hogy biztonságos mobilitási szolgáltatásokat nyújtsanak mindenki számára. A Toyota más kínai partnerekkel, így a Geely autógyártóval és a Baidu internetes óriással is együttműködik. A partnerek Apollo elnevezésű közös projektje olyan, nyílt forráskódú önvezető platform létrehozását tűzte ki céljául, amelyet a többi között a japán autógyártó e-Palette minibusz fejlesztései során is felhasználhatnak.