Az Amazon Halo nem a klasszikus fitneszkarkötőket másolja
Az Amazon Halo nem a klasszikus fitneszkarkötőket másolja
2021. január 07.
A kijelző nélküli, gyakorlatilag csak egy szenzoros modullal felszerelt karpánt kapcsolódik a tulajdonosa telefonján működő Halo applikációhoz, ami aztán a valós tudást biztosítja.
Az eszköz tavaly augusztustól vált elérhetővé, igaz, eleinte csak a kiválasztottaknak, decembertől viszont már bárki számára hozzáférhető. A 100 dolláros ár egy fél éves hozzáférést is tartalmaz a kapcsolódó fitnesz-szolgáltatásokhoz, amelyekért később havonta 4 dollárt kell majd fizetni.
Az okoskarkötőt felhasználója általános egészségi állapotának és jóllétének követésére tervezték. A hozzá párosított telefon kamerájának segítségével készített egész alakos, 3D digitalizált felvételekből kiszámolja a tulajdonos testzsírszázalékát, követi az illető alvását. A hangszínből a beépített mesterséges intelligencia pedig azt is megtippeli, hogy milyen lelkiállapotban van éppen az illető. Ehhez a róla korábban készített referencia-hangfelvételekre támaszkodik.
Az applikáció a mérések alapján heti szinten értékeli a felhasználó aktivitását, de nem csak pluszpontokat lehet szerezni a rendszeres mozgással, hanem a rendszer, hosszabb tétlenség esetén, büntetőpontokat is kioszt.
A kezdeti kritikák nem igazán értékelték kedvezően a fejlesztést. A The Washington Post újságírója például megjegyezte, hogy bár más fitneszkütyükhöz képest a Halo rendkívül sok intim információit begyűjt tulajdonosáról, azokból kifejezetten keveset hoz ki.
Az Amazon a korábbi felhasználók visszajelzései alapján több változtatást is bevezetett. Ezek közé tartozik az Insights funkció, amely viselője aktivitási és alvási jellemzőire vagy hangszínére alapozva vázol fel trendeket, mintázatokat, megmutatva például az illető legpozitívabb vagy legenergetikusabb időszakait.
A fejlesztés igény szerinti edzésterveket is hozzáférhetővé tesz olyan népszerű amerikai fitneszmárkáktól, mint az Orangetheory Fitness, az Aaptiv és az Openfit.
A komoly versenytársakkal, például az Apple okosórájával és a Fitbit hasonló eszközeivel konkurálni akaró, ám azoknál önmagában kevesebbet tudó Halo az Amazon első kísérlete a viselhető sporteszközök piacán.
A cég hardvervonalon eddig hagyományosan az otthoni termékekre, így az Echo okoshangszóró-sorozatra vagy a Fire TV-t streamelő videó-eszközökre koncentrált. Ugyanakkor sokan már évek óta számítottak arra, hogy a kereskedőóriás belép a viselhető eszközök piacára is, hogy ilyen formában is még többet megtudjon a vásárlói szokásairól.
Forrás: