A tanácsadó cég jelentése szerint a platformalapú üzleti modellek jelentik az egyik legnagyobb lehetőséget a technológia által vezérelt fejlődésben. Sok esetben a résztvevők anélkül élvezhetik az előnyöket, hogy eszközöket birtokolnának vagy kezelnének, így alacsony költséggel bővülhetnek.
Miközben az „eleve digitális cégek” uralják a mai platformgazdaságot, a tanulmány szerint a hagyományos iparági domináns szereplők lehetnek a stratégia egyik legnagyobb kedvezményezettei, ha kombinálják az ügyfélelérést és a termékportfóliókat az új modell hálózati teljesítményével.
„A digitális vállalatok által tapasztalt magas növekedési ütemet a hagyományos iparágak is átvehetik, ha a partnereik és ügyfeleik számára közös ökoszisztémát hoznak létre, amelyben új, értéknövelt szolgáltatásokat nyújthatnak” – mondta az Accenture Strategy ügyvezető igazgatója. Bruno Berthon hozzátette: fontos a stratégia kialakítása, vezetőként vagy résztvevőként meg kell határozniuk a szerepüket, mielőtt agresszívan szövetkeznek az új értékek megteremtése érdekében.
A tanulmány három átfogó intézkedést javasol, amelyek javíthatják az új üzleti modellek alkalmazását: