Újratervezés az ügyfélkapcsolatokban
Újratervezés az ügyfélkapcsolatokban
2016. január 06.
Az új, internetre kapcsolódó eszközöknek köszönhetően alapjaiban változnak meg hétköznapi szokások, ez az üzleti életre is igaz. Fontos kérdés, hogy vajon miként reagálhat a vállalatok ügyfélkapcsolata a megváltozó feltételekre?
Az ügyfélkapcsolatok a mai vállalati rendszerben sem tartoznak a legkönnyebb feladatok közé. A megújuló adatgyűjtési és elemzési módszerekből következően azonban fontos változtatásokat kell eszközölni, hogy versenyben maradhasson a cége. Íme, néhány tanács, hogy a többi között mire érdemes odafigyelni:
Megfelelő szakemberek
A felhőalapú rendszerek, a hatalmas mennyiségű adat és az új elemzési módok rátermett vezetőket kívánnak, akik gondoskodnak az üzleti és technológiai háttér összehangolásáról. A dolgozók átképzése, illetve új, megfelelően képzett alkalmazottak felvétele sem kis feladat, nem beszélve a kapcsolódó költségekről. Olyan üzleti elemzőkre van szükség, akik kulcspozíciókat töltenek be értékesítési, marketing, pénzügyi és mérnöki területeken. Fontos továbbá, hogy az új technológiákkal, azok hátterével ne csak a beosztottak, hanem a vezetők is tisztában legyenek.
Az emberi erőforrások humán kezelése
A viselhető technológia a munkavállalók egészségi állapotára és elkötelezettségére is hatással lesz, ehhez pedig megfelelő munkahelyi irányelvek kidolgozására van szükség. A Gartner becslése szerint 2016-ban több mint 740 millió viselhető kiegészítő lesz használatban, ez a tavalyihoz képest 20%-os növekedést jelent. Az IDC előrejelzése alapján pedig 2017-ig bezárólag a munkáltatók 40%-a fogja figyelemmel kísérni ezen eszközök segítségével a dolgozók testi-szellemi állapotát, termelékenységét és általános munkahelyi elégedettségét.
Ügyfél-elkötelezettség
A fogyasztói elköteleződés kialakításához sokkal több kell, mint puszta marketing. A közönségprofilok és ügyféltérképek kialakításához nyomon kell követni az ügyfél minden lépését, ezekből kiindulva valósítható meg a megfelelő szegmentáció. „Okos” elemzéssel személyre szabott ajánlatok adhatók, sok részfolyamat pedig automatizálhatóvá válik. A precíziós marketing szerepe szintén nem elhanyagolható, hiszen ennek segítségével bizonyos igények előre láthatók, a tartalom személyre szabható és az ügyfél által preferált csatornákon keresztül és a megfelelő időben adható át.
Új üzleti modellek
Használja okosan az üzleti adatokat!
Olyan új modelleket kell kidolgozni és bevezetni, melyek kifejezetten a csatlakoztatott (connected) eszközökre és az intelligens gépekre vannak szabva. Amint arra az IDC is felhívja a figyelmet, 2017-ig a nagyvállalatok mintegy harmadának (30%-ának) kell majd jelentős operatív változtatásokat eszközölnie. A változást tehát nem a termékek innovációja jelenti önmagában, a kulcs az üzleti modellek megújításában és a pozitív felhasználói élmény biztosításában rejlik.
Adatvezérelt értékesítés
A rengeteg adat és elemzés a társterületek, valamint a külső érintettek sokkal szorosabb együttműködését követeli meg. Az adatvezérelt értékesítési folyamatok működtetése különféle mobilalkalmazásokba és a közösségi médián alapuló megoldásokba történő beruházásokat igényel. Mindehhez pedig olyan vezetők is kellenek, akiknek kizárólagos feladata lesz az adat- és ügyfélközpontú vállalati kultúra kialakítása és fenntartása, és ehhez természetesen a marketing és az értékesítési terület megfelelő együttműködésére is szükség lesz.
Összefoglalva elmondható, hogy minden egyes csatlakoztatott ügyfél lehetőséget ad a cégeknek arra, hogy megkülönböztessék magukat versenytársaiktól, a személyre szabott élmények biztosítása pedig forradalmi változásokat hozhat a társaságok és a felhasználók életében egyaránt.
Forrás: The Huffington Post
További cikkek a témában
