Az AIoT, ami az Artificial Intelligence és az Internet of Things összevonását jelöli, a Dolgok Internetének egy továbbfejlesztett változata. Az AIoT eszközök intelligensek, automata rendszereken futnak, és képesek a felhasználók szokásaiból tanulni.
„Mi egy olyan jövőt látunk, ahol az összes otthoni eszköz kapcsolódik az internethez, és egyúttal hanggal irányítható. Otthoni készülékeink jelentős részét okoseszközök váltják majd fel. A jövőben az AIoT-hálózat a mindennapi élethelyzetek minden másodpercében megjelenik majd, rengeteg felhasználói és forgalmi adatot összegyűjtve” – idézte a TechCrunch még év elején Lei Junt, a cég társalapító-vezérigazgatóját.
A tervük, hogy nemcsak telefonokat, hanem mindenféle más eszközt is bevonjanak a Xiaomi operációs rendszerének ernyője alá, és a társaság ezeken keresztül is tudja terjeszteni a szolgáltatásait.
A Xiaomi továbbra is a negyedik legnagyobb világpiaci szereplő a Canalys második negyedéves összesítése szerint. Az európai adatok alapján a kínai vállalatnak éves szinten 48 százalékot erősödött a piaci részesedése. Ez a ráta 2018 második negyedévében a 2,9 millió leszállított készülékkel még 6,5 százalék volt. Az idei második negyedévben viszont már 9,6 százalékra emelkedett a leszállított 4,3 millió darab okostelefonnak köszönhetően.
A társaságnak természetesen a telefonszegmens kiemelten fontos marad stratégiailag, sőt az alacsonyabb kategóriákban is látványosan terjeszkednek. Ennek érdekében jött létre a Redmi brand – nagyjából annak a mintájára, ahogyan a Huawei bevezette a Honort az olcsóbb telefonjaik márkájaként.
Az okosotthonokra vonatkozó milliárdos vállalás egy 2013-ban indított terv folytatása, akkor azt vállalták, hogy 100 startupot támogatnak öt éven keresztül. A portfólióhoz tartozó vállalkozások segítették a Xiaomit a termékgyártásban. A nagyobb fejlesztések közé sorolható a Xiao AI, ami egy mesterséges intelligencia-alapú hangasszisztens.
A piaci verseny természetesen a smart home piacon is kiélezett. A vállalat nagy harcban áll a többi kínai tech-nagyágyúval, például a Baiduval abban, hogy melyikük „jut be” előbb az emberek otthonaiba.