Gyorsan bővül a kínai telematikai piac

Gyorsan bővül a kínai telematikai piac

Gyorsan bővül a kínai telematikai piac

logisztika

3 perc

A szállítmányozást, illetve az autóipart alapjaiban átalakító flottamenedzsment szolgáltatások Kínában is egyre népszerűbbek.

A svéd Berg Insight elemzőcég legújabb kutatása szerint a tavalyi utolsó negyedévben összesen 2,1 millió intelligens rendszer és nyomkövető volt forgalomban a távol-keleti országban a kereskedelmi járműflottákban. A szakértők további bővülést jósolnak: a számításaik alapján – ha éves szinten 22,9 százalékos átlagos növekedési ütemet feltételezünk – ez az arány az 5,9 milliót is elérheti 2019-re.    

A piacot alapvetően a nyomkövető készülékek uralják

A tanulmány ugyanakkor megjegyzi, hogy zömmel nyugati szabványok alapján készült, gyenge minőségű készülékekről van szó, amelyeknek korlátozott a hatékonysága. Az előrejelzésben szereplő impozáns növekedés így sokkal inkább a céges autóflottákra vonatkozó politikai döntéseknek lesz köszönhető az elemzők meglátása alapján. Emellett az e-kereskedelmi piac robbanása is szerepet játszik a flottamenedzsment eszközök térhódításában, a szektorban ugyanis egyre nagyobb az igény a szállítmányozás gördülékenyebbé tételére.

Még több újdonság a flottamenedzsmentben >>A legfőbb helyi telematikai szolgáltatók jelenleg  több mint 100 ezer használatban lévő készülékkel – az E6GPS, illetve az Etrans. Jelentős szeletet hasítanak még a tortából olyan nagyobb cégek, mint például a pekingi Zhongdou Technology (Ccompass), a Shenzen Huabao Electronics Technology, a Shenzen Weitongda Electronics, illetve a 666 GPS.

A teherautók esetében például népszerűek a Foton és a Shaanxi Automobile Group megoldásai, miközben a buszvezetők leginkább a Yutong és a King Long Group készülékeit használják. Ez utóbbi egyébként egyike a „Három Sárkánynak” – ennek a tagja továbbá a Golden Dragon és a Higer –, amelyek szintén nagyon aktívak a telematikában.

A kínai flottakezelői rendszerek piacán egyelőre kevés nemzetközi vállalat vetette meg a lábát, és a mostani előrejelzések szerint részesedésük még a jövőben is csekély marad. „A távol-keleti országban jelen lévő nyugati cégek csupán néhány ezer nyomkövető készüléket helyeztek eddig üzembe” – árulta el a Berg Insight tanulmányának vezető szerzője. Akik mégis több-kevesebb sikerrel árulják a termékeiket, azok a Trimble, a Microlise, a Navman Wireless, illetve a MiX Telematics.

A külföldi versenytársak terjeszkedését elsősorban a térképekre, adatkezelésre és a szolgáltatott szoftverekre (SaaS - Software as a Service) vonatkozó törvényi korlátozások határolják be – fejtette ki Jan Unander. A szakértő ráadásul úgy véli, hogy a helyzet nem változik, és a szabályozói fékek a következő években is megmaradnak. Ennek ellenére a kutatócég azt várja, hogy rendkívül ígéretes üzleti lehetőségek nyílnak meg a nyugati flottamenedzsment szolgáltatók számára a gyorsan növekvő kínai telematikai piacon.  

M2M-robbanás: beindul az orosz flotta >>Ahogyan arról nemrég számoltunk be, hogy a Berg Insight egy másik kutatása szerint 2013 negyedik negyedévében Oroszországban, Kelet-Európában, illetve a FÁK-államokban elérte a 2,9 milliót a forgalomban lévő flottamenedzsment egységek száma. A legújabb prognózisuk alapján így 2018-ra a régióban megközelítheti a 6 milliót is a kihelyezett készülékek aránya. A szakértők úgy vélik, hogy a piac növekedési üteme mintegy 16 százalékos lesz évente, a járműkövető rendszerek elterjedése különösen Oroszországban lesz majd látványos. A tíz legjelentősebb szolgáltató már több mint egy millió készülékkel látta el Oroszországot, a FÁK-államok közösségét, illetve Kelet-Európát.

Forrás: M2M Now