A Samsung fórumán felhasználók tucatjai panaszkodnak arról, hogy az egyáltalán nem olcsó, esetenként akár több ezer dollárba kerülő okostévéknél a legutóbbi frissítés után a készülék beáll egy csatornára, és nem lehet kimozdítani onnan sem a távirányítóval, sem a kapcsolódó okostelefonos vezérléssel – számolt be a problémáról a HVG.
Az intelligens tévé ráadásul egyéb alkalmazások használatára is képtelenné vált, így gyakorlatilag a hibás frissítés hatására „butább” lett, mint a hagyományos modellek. Ahogy az érintett felhasználók a Guardiannek kifejtették, az igazi problémát nem a meghibásodás, hanem a javítás elhúzódása és a panaszkezelés hiányosságai jelentik.
Az okoseszközöket gyártó cégek sokat tanulhatnak az esetből, hogy milyen bonyodalmak adódhatnak abból, ha az online frissítés rosszul sül el, valamint érdemes azt is szem előtt tartaniuk, hogy a jövőben a kommunikációs gépezetet az ilyen esetekre is fel kell készíteniük.
Az okostechnológia terjedésével egyre alapvetőbb funkciókat is internetre csatlakozó készülékek látnak el. A felmerülő kockázatok mértéke jelentősen különbözhet: míg például egy okostévé kiesése legfeljebb kényelmetlenséget okoz, addig egy internetre kötött egészségügyi berendezés hasonló meghibásodása komolyabb problémákat is jelenthet.