Így lehet okos az autónk

Így lehet okos az autónk

Így lehet okos az autónk

autó

2 perc

A Drive.ai önvezetéssel foglalkozó startup 50 millió dollárt gyűjtött össze az újabb fejlesztésekre. A pénzalapot olyan eszközök létrehozására fordítják majd, amelyek lehetővé teszik, hogy önvezető képességekkel ruházzák fel a hagyományos autókat.

A Drive.ai elsősorban a platform minden aspektusának alapos feltérképezésén dolgozik, amellyel jobb fejlesztési ütemet, méretezhetőséget és hatékonyságnövelést szeretnének elérni. A vetélytársak általában egyes területekre koncentrálva hibrid megközelítéssel dolgoznak, míg a startup úgy gondolja, hogy nyereségre a teljes körű autonóm rendszer kialakításával lehet igazán szert tenni. 

Logisztika újratöltve – Miben segíthet az okostechnológia?

Kezdetben a Drive.ai olyan önvezető gépkocsik fejlesztésére fókuszált, amelyek a vezérlő intelligenciára és a környezettel való intuitív kommunikációra koncentráltak. Most az utólagos beszerelést lehetővé tévő, úgynevezett retrofit készletek felé fordultak.

A társaság fő célja Sameep Tandon alapító elmondása szerint az, hogy teljesen kiiktassák az embert, mint sofőrt az autókból, tehát a négyes szintű önvezetésre koncentrálnak. A legfontosabb ebben a képletben, hogy a járművek hogyan tudnak az emberekkel kommunikálni, kiépíteni a bizalmat és megfelelően jelezni a szándékukat. 

A Drive.ai készlete kereskedelmi forgalomban is elérhető hardverelemekből áll össze, amelyben radar és LiDAR is található. Jelenleg olyan szoftveren dolgoznak, amely összehangolja az egyes elemeket a valós autonómia létrehozásához. Az újabb fejlesztési forrást a cég arra fogja felhasználni, hogy még ebben az évben nemzetközi szinten elindítsa az első tesztprogramjait.

A beilleszthető retrofitek kifejezetten vonzó opciót jelentenek majd az olyan flottatulajdonosok számára, akik beruháztak már létező járművekbe, de nem akarják az ablakon kidobni az erre szánt pénzt, amikor eljön az önvezetés korszaka. Azt azonban hozzá kell tenni, hogy az ilyen jellegű felújítások legtöbbször költségesek és precíz szakembereket igényelnek, így a cégnek erre is megoldást kellett keresnie. 

„A retrofitek célcsoportja számunkra nem az egyszerű vásárlók, hanem a nagykereskedők, így nincs szükség arra, hogy maga a vevő installálni tudja az eszközt. Még természetesen rengeteg további integrációs fejlesztés szükséges, de igyekszünk úgy alakítani a technológiát, hogy a retrofiteket relatíve gyorsan be lehessen illeszteni a nagyobb flottákba is” – tette hozzá az alapító. 

Forrás: TechCrunch