Velotrack – Beépített biztonság az elektromos bicikliben

Velotrack – Beépített biztonság az elektromos bicikliben

Velotrack – Beépített biztonság az elektromos bicikliben

IoT Podcast

2 perc

A már Magyarországon is elérhető fejlesztés nemcsak a lopásvédelemben segít, hanem a kerékpárkölcsönzők is egyszerűbben kezelhetik vele flottáikat, a gyártók pedig részletesebb visszajelzéseket kaphatnak a felhasználói szokásokról.

A teljes adást itt hallgathatja meg:

A magyar Velotrack biztonságtechnikai megoldást úgy fejlesztették ki, hogy elektromos rásegítéses kerékpárokba, úgynevezett e-bike-okba lehet beépíteni. Az eszköz GPS-vevővel, mozgásérzékelővel gyűjti az adatokat, és a Vodafone M2M (machine-to-machine) kártyájával felküldi az információkat egy szerverközpontba. A beérkező helyadatokat okostelefonos alkalmazáson keresztül érhetik el a felhasználók.

Az M2M Zóna rádióműsorban Antal Csaba, az innováció ötletgazdája, a Velotrack projektet fejlesztő Hargamon Kft. üzletfejlesztési vezetője elmondta, hogy nem végfelhasználói termékként hozták létre a megoldást. Így az eszközt nem lehet külön megvásárolni és otthon beszerelni a kerékpárba – vagy a gyártósoron kell, hogy beépítsék, vagy pedig szakértelem szükséges a beüzemeléséhez.

A magyar vásárlók az osztrák Biketronic kerékpárjait rendelhetik meg, amelyek már beépített Velotrackkel együtt érkeznek, vagy a Bosch hajtásrendszeres e-bike-ok esetén van arra lehetőség, hogy az Annyira Más Bringaboltban beszereljék az eszközt a szakemberek.

A műsorban arról is szó esett, hogy az országhatárok nem jelentenek problémát a rendszerbe épített SIM-chipnek. A Vodafone hálózatán keresztül működő megoldás ugyanis Európán belül bármely ország bármely hálózatára rá tud csatlakozni külön roaming díj nélkül.

Flottakövetés és telematika

Újabb mérföldkőnek számít, hogy június végén lezárultak a magyar Gepida kerékpárgyártóval folytatott tárgyalások. Ezekbe a kerékpárokba már a Velotrack olyan változatát építik be, amely flottakövetésre is alkalmas.

Az e-bike-ok magas értéke is indokolja a megfelelő nyomkövetést és lopásvédelmet, hiszen ezeknek a bicikliknek az ára elérheti akár az egymillió forintot is. Az M2M-es megoldás segítségével a bérbringarendszer üzemeltetője – a vállalatirányítási rendszerekhez hasonlóan – azt is nyomon követheti, hogy melyik bicikli volt bérbe adva, melyik szabad, illetve valós időben hol találhatóak a flotta kerékpárjai.

További részletekért hallgassa meg a teljes műsort!