Őrültségek a viselhető eszközök piacán – Íme, az okosöv

Őrültségek a viselhető eszközök piacán – Íme, az okosöv

Őrültségek a viselhető eszközök piacán – Íme, az okosöv

egészség

0 perc

Az intelligens hordható fejlesztések újabb területére merészkedett a Belty. Újdonságukat a múlt héten tartott Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n mutatták be.

Az év első nagy technológiai rendezvényét a globális vállalatok mellett ismeretlen fejlesztő csoportok és őrült ötletek is jellemezték. A látogatók pedig változatosabbnál változatosabb kütyükkel találkozhattak: kezdve a tenyérnyi távirányítós drónoktól a számtalan okosóráig. Mivel szinte bármi színpadra kerülhet egy ilyen rendezvényen, vannak, akik a nagy dobás helyett inkább fricskát mutatnak a jelenlegi trendeknek – ahogy azt a francia Emiota is tette.

Az első szembeszökő különbség a Belty okosöv és a már piacra dobott viselhető intelligens eszközök (elsősorban ékszerek, órák és szemüvegek) között, hogy az Emiota-csoport fejlesztése nem igazán szép, sőt egyenesen a ronda jelzőt is kiérdemelte. Talán ez az, ami a Belty standjánál megállításra késztette az embereket, az újságírókat pedig heves kérdezősködésre és vakukattogtatásra.

A fejlesztők célja az volt, hogy olyan fitneszeszközt készítsenek, amely elsősorban kisebb egészségügyi mérésekre alkalmas – például követni tudja a derékbőség napon belüli változását. A Belty egy széles, fémes felületű „monstrum”, amely inkább emlékeztet a képregényhősök jelmezének kellékére, semmint egy olyan trendi, szolid kiegészítőre, amelyet a hétköznapokban is lehet viselni.

A működése rendkívül egyszerű: magától igazodik a viselője alkatához, így nem kell az asztal alatt igazítania az övén egy-egy túlzásba vitt céges ebéd után. De az eszköz arra is figyelmeztet, ha túl sokat ült egy helyben, és ideje lenne kicsit mozognia.

Van azért jó oldala is az innovációnak: a francia startup kitart amellett, hogy egyfajta viccnek szánta a Beltyt, de igen érdekes filozófiát állítanak az ötlet mögé. Ők ugyanis nem egy sokadik eszközt szeretnének gyártani egy már meglévő funkcióra, hanem meg akarják változtatni a már létező viseletet. Hasonló tehát az elképzelés, mint amit a Google szánt saját okosszemüvegének, a Glassnak, így ha maga a Belty nem is nyerné el a nagyközönség tetszését, talán egy új trend kezdetét jelentheti a viselhető technológia piacán.