Elképesztő jóslatok az M2M jövőjéről
Elképesztő jóslatok az M2M jövőjéről
2014. augusztus 27.
A gépek közötti kommunikációra épülő iparág akár 2000 milliárd dolláros értéket is képviselhet 2022-re.
2017-re hozzávetőleg 1,7 milliárd M2M, vagyis machine-to-machine kapcsolatú eszköz lesz a világon – olvasható a Cisco White Paper egyik tanulmányában. Öt évvel később pedig az M2M-segítő technológiai berendezések értéke a becslések szerint csaknem 2 billió dollár lesz.
Ezekben az adatokban nem tükröződnek a cégek közvetetten elköltött dollár milliói. Márpedig kérdés, hogy a gyorsan befutott technológiai vállalatok a keletkező profitot mennyiben fogják újabb fejlesztésekbe visszaforgatni, és ezáltal újabb területeket nyitva, még nagyobb bevételt könyvelve el a következő pénzügyi évben.
A Cisco elemzéseire nemcsak azért érdemes odafigyelni, mert az egyik legnagyobb amerikai elektronikai vállalat, hanem mert a korábbi technológiai jövőképjóslatuk is rendre megvalósult.
A piaci szereplők az M2M fejlesztési irányokat és feladatokat négy különböző kategóriába sorolják:
- A standard vagy általános M2M-technológia az alkalmazások közötti kommunikációt teszi lehetővé, hozzáadott szolgáltatást nem tartalmaznak, csak a vezeték nélküli információcserét segítik.
- A gyártók egyik legnagyobb jövőbeni feladata a hatalmas méretű adatok tárolása, amit a felhőalapú (cloud) eszközök tesznek lehetővé. A tárolók felismerik az adatok fajtáit, mintáit, és így sérülés és veszteség nélkül történhet meg az internetalapú raktározás.
- Az „Internet of Things” (Dolgok Internete) eszközeinek egyik kihívása a valós idejű adatközlés, ami például a navigációs programok, egészségügyi ellenőrző rendszerek esetében elengedhetetlenek.
- A negyedik terület a marketing, vagyis az iparág szükségességének a demonstrálása, érvényesítése és ezáltal előnyös és hosszú távú szerződések megkötése.
A Nemzetközi M2M Szövetség célja az, hogy az új fejlesztéseket egy platformra hozzák, az adatközlés minél általánosabb legyen, így az eszközök összekapcsolása technikailag is egyszerűbbé válhat.
Az iparági bevételek növeléséhez a szektorok gyártási folyamatainak az újragondolására is szükség van, a fogyasztói szokások és igények változása ugyanis más termékeket, további fejlesztéseket is igényelhet.
Forrás: M2M Now