Milliárdokat költünk az okostelefonok javítására

Milliárdokat költünk az okostelefonok javítására

Milliárdokat költünk az okostelefonok javítására

gyártás

3 perc

A kijelzővédőket gyártó Zagg felmérést készített a mobilkészülékek sérüléseiről. A kutatásból kiderül, hogy a 35 év alatti telefontulajdonosok gyakran 12 hónapon belül összetörik új készüléküket, és a felhasználók fele sérülten is tovább használja az eszközt.

A fejlett országok lakosságának átlagosan 75%-a rendelkezik okostelefonnal, amelyet nagy többségük az életük nélkülözhetetlen részének tart. A sokrétű online szolgáltatásnak köszönhetően ma már nagyon sok mindent el lehet intézni az okostelefonok segítségével, ezért a felhasználók szinte folyamatosan magunknál tartjuk a mobiljukat. Arról nem is beszélve, hogy az elmúlt években a Dolgok Internetének egyik legfontosabb vezérlőjévé vált a telefon.

Ahogy azonban egyre többet használjuk az okoseszközöket, úgy nő a kockázata az ezeket érő kisebb-nagyobb sérüléseknek, ami a szervizre költött összeg látványos növekedésében is tetten érhető.

A Zagg kutatása szerint bár a készülékeket érintő balesetek fele szükségessé teszi a szervizben történő javíttatást, a tulajdonosok többsége nem költ olyan termékekre, amelyek fizikai szinten képesek megvédeni az eszközöket, ezzel meghosszabbítva azok élettartamát. Ennek megfelelően a borítást érő zúzódások, a kijelzőt érő felületi karcolódások és egyéb töréskárok javíttatására költött összeg folyamatosan nő.

A felmérés szerint az Egyesült Államokban évente 23 milliárd dollárt költenek okostelefonok szervizelésére, és ebből az összegből csak az iPhone-ok javíttatása 10,7 milliárdot tesz ki.A sérülések típusai

Karcolódás: a leggyakoribb sérüléstípus a készülék borításán keletkező karcolódás, a válaszadók több mint felének sérült már meg ilyen úton a készüléke. A telefonok legdrágább alkatrészének, a készülék kijelzőjének megkarcolásáról 52% számolt be.

Törés: a tulajdonosok közel egyharmada (27%) legalább egyszer törte már be a készülék kijelzőjét, 5 százalékkal pedig ez már három vagy több alkalommal is előfordult.

Beázás: a harmadik leggyakoribb sérüléstípust a víz vagy valamilyen egyéb folyadék okozza, erről a válaszadók ugyancsak 27 százaléka számolt be. A kategórián belül a leggyakoribb ok a WC-kagylóba ejtés (36,7%), az üdítővel való leöntés (31,1%), illetve a készülék mosogatóba esése (27,8%). 

Mit teszünk, ha megsérül a telefon? 

Miután megtörtént a baj, a mobilozók 48 százaléka, a tablet-felhasználóknak pedig 27 százaléka javíttatás nélkül, sérülten használja tovább készülékét. A válaszadók csupán 31%-a válaszolta, hogy a telefont újra cseréli, 8% szervizbe viszi, másik 8 százalék saját maga javítja, megkérdezettek 2 százaléka pedig régebben meglévő készülékre vált.

„Az okostelefonok megfelelő védelméről való gondoskodással csökkenthetjük az esélyét, hogy egy baleset folytán értékes információkat, személyes adatokat veszítsünk el, továbbá a megfelelő védelemmel az eszköz hosszú távon is megőrzi értékét, ami mindig jól jön egy új típusra váltás esetén”– mondta Chris Ahern, a Zagg International elnöke.

Hogyan védheti meg a készüléket?

A megkérdezettek nagyjából fele áldoz valamilyen külső védelmet szolgáló termékre, amelyet 57 százalék a telefon megvásárlásával egy időben vesz meg. A tulajdonosok 51%-a használ valamilyen kijelzővédőt, 48% telefontokot, 13% előlapot és hátlapot védő filmréteget, 12% pedig vízálló tokot választ.

A kutatás alapján 27 százalék egyszerűen túl lusta foglalkozni a kérdéssel, 48 százalék aggódik, hogy a készülék kevésbé lesz mutatós, 25 százalék pedig nem szívesen költ a telefon védelmére.