Nem számít, milyen termékről vagy szolgáltatásról van szó, a csatlakoztatott otthonoknak köszönhetően a gyártócégek teljesen új típusú adatokhoz juthatnak, hiszen nemcsak azt tudhatják meg, hogy a vásárlók mit gondolnak az adott termékről, hanem azt is, hogy az miként befolyásolja mindennapi életüket.
Az intelligens megoldások tehát a bevételeken felül információforrást is jelentenek, a kinyert adatokat pedig érdemes okosan felhasználni. Ebből a szempontból a Dolgok Internetéhez (Internet of Things) kapcsolódó otthoni berendezések három alapvető kategóriába sorolhatók:
Természetesen a különféle márkájú termékeknek köszönhetően egészen más típusú adatokat lehet összegyűjteni, és az is nagy kérdés, hogy egyáltalán megoldható lesz-e a készülékek összeköttetése.
Ha tehát egy cég ügyfelei lakásának „felokosítására” adja a fejét, nem árt előre tisztázni, hogy pontosan mire is lehet szükségük, ez alapján pedig olyan megoldásokat kell találni, melyek az ehhez szükséges információkat gyűjtik össze. Fontos továbbá, hogy a kinyert adatok révén az adott társaság és a lakástulajdonos ne csak pillanatnyi haszonra tehessen szert, hanem azokat hosszabb távon is felhasználhassa, és segítségükkel eddig nem ismert összefüggésekre is ráláthasson.
Arra sem árt figyelni, hogy a fejlesztők ne akarják követni a lakók minden egyes otthon töltött percét, továbbá ne „telepedjenek rá” a felhasználókra például feleslegesen küldött értesítésekkel. Az okostechnológia akkor a leghatékonyabb, ha észrevétlenül, a háttérből teszi kényelmessé az életet.
Forrás: TheNextWeb.com