A nemzetközi tanulmány szerint az építtetők és az ingatlanüzemeltetők egyre előnyösebbnek találják, ha az okosotthon-technológia az egész épületre kiterjed. Az ágazati vállalatok részvényesei is fokozatosan felismerik, mekkora lehetőségek rejlenek ezekben a beruházásokban is.
Sasha Wedekind, a kutatócég elemzője bővülést prognosztizál a specifikusan több családot egyszerre kiszolgáló szoftveres megoldások és platformok piacán. Ezek a fejlesztések ugyanis választ adhatnak mind az épülettulajdonosok, mind az üzemeltetők, mind pedig a lakók problémáira – véli a szakértő.
A növekvő érdeklődést már maga a piaci szegmens mérete is okozza, ugyanis egyre megfizethetőbbek az intelligens otthonokhoz kapcsolódó készülékek, így mind több fogyasztó dönt a megvásárlásuk mellett.
Az okosotthon-üzletben sok más vállalat, így például az IKEA is lát fantáziát. A svéd bútorcég Home Smart nevű divíziója segítségével, új fejlesztések révén igyekszik elérni azt a 780 millió embert, aki évente felkeresi az üzleteit. A társaság korábban azt is bejelentette, hogy első okosredőnyeit októberben vezeti be az amerikai piacon.