A legkorszerűbb mesterséges intelligenciával és hangfelismerő technológiával rendelkező Peppert a világon már sok helyen, elsősorban szállodákban, repülőtereken, üzletekben foglalkoztatják.
A robotot eredetileg a japán Aldebaran Robotics, majd a SoftBank Robotics cégek fejlesztették azzal a céllal, hogy hidat teremtsen az emberek és szolgáltatások között, kellemesebbé tegye a mindennapi ügyek intézését.
Ennek megfelelően Peppernek számos verziója létezik már, például egy műszaki, számítástechnikai boltban szakértő, utazási irodában repülőjegy-foglaló, vagy éppen szállodai portás, akinél be és ki lehet csekkolni. A robot tud taxit hívni, és helyeket ajánlani, de akár okosotthon-vezérlő is lehet.
Funkcionálisan alkalmas lesz például online kérdőív kitöltésére, aktuális információk közlésére, jegykiadó automaták elvén sorszám kiosztására, időpont foglalásra stb. A vállalat célja, hogy a robot az ügyfelekkel úgy kommunikáljon, ahogy az a legtermészetesebb az ember számára.
Pepper jelenleg 12 nyelven beszél, amelyek között nincs még ott a magyar nyelv. A Netlife Robotics párhuzamosan dolgozik a magyar és az angol nyelvű verzión, mivel az új ügyfélszolgálati megoldást nemzetközi színekben szeretnék elsősorban használni, és a magyar piac is nagyon fontos számukra.