Okosáruházat nyitott a Decathlon
Okosáruházat nyitott a Decathlon
2016. október 03.
A nemrég megnyílt budapesti üzletükben a telepített intelligens eszközöknek köszönhetően különleges élményben lehet részük a vásárlóknak.
A teljes adást itt hallgathatja meg:
A sportszereket értékesítő lánc nagy területű áruházai jellemzően az agglomerációban helyezkednek el, legújabb üzletüket azonban a főváros közepén, a Nyugati téren nyitották meg. Az áruház mérete miatt az elérhető fizikai választék kisebb, mint a megszokott nagy alapterületű üzletek kínálata, de ezt ellensúlyozza a cég a különböző online megoldásokkal.
Személyre szabott ajánlat: lábra öntött cipők
Román Gergely, a Decathlon stratégiai igazgatója az M2M Zóna műsorban elmondta: az egyik legnépszerűbb szolgáltatás az új üzletben az úgynevezett foot scanner szőnyeg. A fejlesztés lényege, hogy először az alapadatokat kell megadni (testsúly, magasság és futási szokások), majd háromszor végig kell futni a szenzorokkal lefedett felületen. A berendezés méri a nyomás erősségét, kiterjedését, majd ezek alapján részletes kiértékelést készít arról, hogy milyen lábfejtípussal rendelkezik a vásárló, és hogy ehhez melyik edzőcipő lenne a legmegfelelőbb. Az érdeklődő a személyes ajánlatot e-mailen keresztül is megkaphatja, és később akár online is leadhatja a megrendelését.
Mindent tudó kioszkok
A vásárlótérben elhelyezett, táblaképekkel felszerelt kioszkoknál minden ott vásárolható termék RFID-azonosítóját le lehet olvasni, a rendszer pedig részletes információkkal szolgál az adott sportszerről – akár annak elérhető egyéb (szín)változatairól, akár a vásárlói értékelésekről.
Intelligens próbafülkék és tükrök
Hasonló tabletekkel szerelték fel a próbafülkéket is: itt a bevitt termékek RFID-leolvasása automatikus, ennek köszönhetően a vásárló a fülkében is minden fontos információt láthat, de egy kattintással kérhet akár másik méretet is, nem kell ezért visszamennie a polcokhoz.
Ha esetleg a ruha színe nem stimmel, akkor az okostükör lehet a vevők segítségére. Az Xbox Kinect-tel felszerelt okostelevízió ugyanis érzékeli, hogy milyen színű a felpróbált ruházati termék, ha pedig az megrendelhető más változatban is, akkor a képernyőn virtuálisan módosítható a felpróbált ruhadarab színe.
A jövő vásárlói
A stratégiai igazgató szerint minden bizonnyal hasonló úton fognak elindulni más üzletek is. Az elmúlt években drasztikus változáson esett át a vásárlás folyamata, hiszen a kiskereskedelem jelentős része – a webáruházakon keresztül – az internetre költözött. A valós térben elhelyezett boltoknak tehát az internet kényelmével és átláthatóságával kell versenyezniük, így muszáj egyfelől intelligens megoldásokkal, másfelől a pótolhatatlan személyes tanácsadással becsalogatni a vevőket.
Hallgassa meg a teljes interjút! A Trend FM műsorában Román Gergellyel Khell Bogdán beszélgetett.