Az utazások során az embereknek általában több idejük jut arra, hogy internetezzenek, kapcsolatba lépjenek ismerőseikkel, és megosszák a kirándulás legjobb pillanatait. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) felmérése szerint a nemzetközi utazások alkalmával az utasok 60 százaléka használja például a közösségi médiát.
Nyaralás okosan – Egyre többet segítenek a mobilok
A szinte bárhol elérhető online felületek használatával párhuzamosan a távvezérelt intelligens otthoni eszközök piaca is bővül. Amikor az emberek távol vannak az otthonaiktól, akkor is szeretnék tudni, hogy a lakásukban, a házuk környékén minden rendben van-e, vagy hogy a kisállataik jól vannak-e – mondta Adnan Saulat, a Mindtree IT-cégtől.
A jó hír, hogy ma már a Dolgok Internete lehetővé teszi a lakástulajdonosoknak az online távfelügyeletet. Így utazásuk alatt is rálátnak az intelligens otthoni eszközeikre: vezérelhetik a termosztátot, értesítést kaphatnak, ha jelez a füst- és szén-monoxid-érzékelő, vagy akár távvezérléssel is fel-le kapcsolhatják a lámpákat.
Az utazási irodák is keresik azokat az innovatív technológiai megoldásokat, amelyekkel meg tudják tartani ügyfeleiket, annak tudatában, hogy az utas elvárja a kiváló minőségű digitális és mobil élményeket csakúgy, mint a versenyképes árakat.
Az utazási ipar, így a légitársaságok, az autókölcsönző cégek és a szállodák már megelőzték a többi iparágat a hűségprogramok bevezetésével. A kiskereskedelmi ágazatban viszont sokan most tanulják, hogy miként lehet a hűségprogramokat és a céghez beérkező, nagy mennyiségű ügyfélinformációt hatékonyabban felhasználni, valamint növelni a személyre szabott szolgáltatások körét és a felhasználói élményt is.
Az utazási irodák esetében a digitális adatelemzés nemcsak a külső tényezőkre tér ki – mint például az időjárás, a forgalom vagy akár az árfolyamingadozás –, hanem az utas viselkedésének, motivációjának megértésére is, az út tervezésétől az online jegyvásárláson át egészen a hazaérkezésig.
Forrás: IoT Now