Több forrás is megerősítette, hogy az Amazon nagyjából 50 millió dollárért felvásárolta az adatelemzéssel és keresőmotorok fejlesztésével foglalkozó Graphiq startupot. A 2009-ben FindTheBest néven alapított cég online táblázatkezelőjének segítségével a felhasználók utazásokat, technológiákat vagy akár ingatlanokat hasonlíthattak össze. Az így kinyert adatok értékes forrást jelentettek a cégek számára.
2016-ban dobott piacra a Graphiq egy ma már elérhetetlen Alexa applikációt, amelynek segítségével az asszisztens képessé vált olyan kérdések megválaszolására, mint például melyik az év leggyorsabb szedánja.
Tipikusan a közelgő felvásárlására utalt, hogy a startup visszaadta üzleti engedélyét, nem volt már jelen a közösségi médiában, és megvált néhány kulcspozícióban lévő vezetőjétől, az Amazon pedig a Graphiq központjába, Santa Barbarába toborzott alkalmazottakat szoftverfejlesztő és adatelemző pozícióba.
Bár az Amazon elég későn szállt be a személyiasszisztens-piacra, de az Echo, amely rákényszerítette a felhasználókat arra, hogy a készülékkel szóban kommunikáljanak, sokat segített a piaci versenyben való helytállásban. Közben a cég azon dolgozott, hogy az Alexa virtuális asszisztens képes legyen minden kérdés megválaszolására. Ebben valamennyi előrelépést jelentettek a harmadik fél által fejlesztett applikációk is, a felhasználók egy része azonban a mindennapi gyakorlatban mégsem találja az Alexa helyét. Ha az újonnan felvásárolt cég online táblázatait használva sikerül majd további kérdéseket feltenni és ezáltal pontosítani a válaszokat, az mindenképp segítséget jelenthet az eszköz népszerűsítésében.
Forrás: ReadWrite