Foglalkoztató könyvek szerepe óvodáskorban

Kapcsolódó cikkek

Foglalkoztató könyvek szerepe óvodáskorban

Foglalkoztató könyvek szerepe óvodáskorban

Üzleti Hírek

2 perc

A fejlesztés kisgyermekkorban minél korábban elkezdve a leghasznosabb, arra azonban figyelni kell, hogy az életkori sajátosságokat figyelembe véve történjen. A pedagógiai szakemberek véleménye, hogy sok mindent meg lehet a gyermeknek tanítani, csak a megfelelő módszerrel, az ő szintjén kell elmagyarázni neki.

Korai fejlesztés az első életévekben

A legelső életévekben nagyon hasznos a gyermek fejlesztése, ugyanis az agy és az idegrendszer ebben az időszakban épül fel. Ehhez a Mai-Könyv.hu foglalkoztató könyvei is a segítségünkre lehetnek. Az agy az egyetlen olyan szerv, amely születésünkkor még nem fejlődik ki teljesen, bár a sejtek már kialakulnak, de a hálózatrendszer csak később alakul ki. A csecsemő minden tapasztalata idegi kapcsolatot generál az agyban, amelyek kezdetben rendkívül gyorsan szaporodnak. 

Kialakul a szem-kéz koordináció, a gyermek képes lesz a kezével megfogni a játékokat, játszani velük, stb. Az első életévben gyorsan és látványosan fejlődik, amihez szülőként mi is hozzájárulhatunk. Bár az agy fejlődése kora felnőttkorig folytatódik, az egészséges agy fejlődésében a kisgyermekkornak meghatározó szerepe van. A korai gyermekévek tapasztalatai a nyelvi, szociális, magatartási és érzelmi fejlődésben meghatározóak, ezért is fontos, hogy szeretettel és türelemmel tanítsuk a kisgyermeket. Olvassunk neki mesét, játsszunk vele, tanítsuk meg a készségfejlesztő játékokkal való játszásra. 

A foglalkoztató könyvek a matematikai készségek fejlesztésére

A játékos foglalkoztató füzetek segítségével segíthetjük gyermekünk számára a számfogalom kialakulását, az elvont műveletek megértését. Az óvodásoknak való feladatok egyszerűek és érdekesek, gyakran a gyermek számára kedves tematikával dolgoznak. Kedvenc mesehőseikhez kapcsolódnak, így van kedvük megoldani őket. Tehát játszva, észrevétlenül fejlesztik a logikai gondolkodásukat, matematikai készségeiket.

Kezdetben segítsünk nekik, hiszen még nem tudják elolvasni, hogy mi a feladat. Vezessük rá őket a megoldásra, majd hagyjuk, hogy ügyesen megoldják a feladatot. Aztán megismerve a feladat típusát, már önállóan is meg fogják tudni csinálni őket. 

Foglalkoztató könyvek az írás előkészítésére

A legtöbb óvodás gyermek már ismeri a betűket, le tudja másolni a nyomtatott nagybetűket, próbálja leírni a szavakat. Eleinte másol, később rájön arra, hogy a betűkből hogyan épülnek fel a szavak. Az írás megtanulásához a finommotorikus készség fejlődésére van szükség, amit játékos feladatokkal fejleszthetünk. Először csak nagy, majd egyre kisebb mozdulatokra képes a kezével, ezért eleinte nem is ceruzával, hanem krétával, zsírkrétával érdemes gyakoroltatnunk őt, és nem füzetbe, hanem nagy méretű csomagolópapírra. Aztán jöhetnek a játékos fejlesztő füzetek a Mancs őrjárat vagy Thomas, a gőzmozdony aranyos mesefiguráival. 

A foglalkoztató könyveket a gyerekek szívesen oldják meg, és egyre ügyesebbé válnak. A nagycsoport végén pedig nem kell attól tartanunk, hogy nem lesznek iskolaérettek.