Digitális oktatás: falták az interaktív könyveket a diákok

Kapcsolódó cikkek

Digitális oktatás: falták az interaktív könyveket a diákok

Digitális oktatás: falták az interaktív könyveket a diákok

IoT Podcast

2 perc

Már az óvodások is olykor nyomogatják a szüleik digitális készülékeit, a kiskamaszok 97 százaléka pedig rendszeresen használ valamilyen okoseszközt. Eközben az olvasás meglehetősen visszaszorult a legkedveltebb szabadidős tevékenységek listáján, a felső tagozatosok körében csupán a 35. helyen van. A Vodafone-díjas BOOKR Suli célja, hogy a digitális világot és az olvasás élményét szórakoztató formában, a tanulást segítve kapcsolja össze.

A teljes adást itt hallgathatja meg:

A legutóbbi Vodafone Digitális Díjon a Digitális Társadalom kategóriában lett ezüstérmes a Móra-BOOKR Kids Kft. fejlesztése. A BOOKR Suli interaktív, animált hangoskönyveket és képességfejlesztő játékokat tartalmazó alkalmazás, amelyben van külön tanári adminfelület is.

„Azt látjuk, hogy ma már a gyermekek életének szerves részét képezik a digitális eszközök, ez egy tény, amelyen nem tudunk változtatni. Másfelől mi úgy gondoljuk, hogy ha már használják az okoseszközöket, akkor a képernyőidejüket érdekes és értékes tartalommal töltsük fel. Éppen ezért szerettünk volna egy olyan biztonságos, edukációs és egyben szórakoztató felületet kialakítani, amely olvasásra motiválja őket. Emellett a szociális és kognitív kompetenciák fejlesztését is ki kell emelni, hiszen ezek különösen fontos szerepet töltenek be a munkaerőpiacon” – mondta Rabatin Anett, a BOOKR Suli termékfelelőse.

Elsőtől nyolcadikig népszerűsítik az olvasást

Kezdetben olyan 1-6. osztályosoknak szánt interaktív könyvek kerültek be az alkalmazásba, melyek 70%-ban lefedik a kerettantervben szereplő kötelező és ajánlott olvasmányokat. A pedagógusoktól, szülőktől és gyerekektől kapott visszajelzések alapján azonban világossá vált, hogy nagy az igény a 7-8. osztályosok anyanyelvi készségeinek és digitális kompetenciáinak innovatív fejlesztésére is. A Vodafone támogatásának köszönhetően tudták kibővíteni a platform tartalmát, így most már egészen nyolcadik osztályig minden diák megtalálja a számára szóló könyveket.

Az alkalmazás felületén több mint 100 kötelező és ajánlott olvasmány található, köztük klasszikus és kortárs irodalmi művek is. „Az interaktív digitális könyvek azt jelentik, hogy minden tartalom animációval és különböző interakciókkal ellátott. Bekapcsolható funkció az is, hogy híres színészek, szinkronszínészek narrálják a szöveget. Az olvasmányokhoz tartozik három-négy szövegértést fejlesztő feladat is, ami szintén nagyon fontos az olvasó-értő nevelés szempontjából” – tette hozzá a platform termékfelelőse. Lehetőség van a többi között szövegkövetési, illetve szótagoló funkciókra, és a program a diszlexiás betűtípus beállításával is támogatja az olvasást.

Kapóra jöttek az interaktív könyvek az online oktatásban

Az alkalmazást úgy hozták létre, hogy az oktatási intézmények, pedagógusok is könnyen be tudják építeni a tanórákba a digitális könyveket. „Üzleti szempontból a BOOKR életében egy nagyon eredményes év volt a tavalyi év. Igazán az online oktatás vitte hírül az iskolákban, hogy létezik egy ilyen fejlesztés. 2020-ban volt olyan hét, amikor 1 millió percet olvastak velünk a gyerekek. Tavaly szeptembertől, a mostani tanév kezdetekor pedig 200 iskola döntött úgy, hogy szeretné a tanóráiba beépíteni a BOOKR Class-t és a BOOKR Sulit” – emelte ki Rabatin Anett.

További részletekért hallgassa meg az IoT Zóna műsorát!