A szolgáltatók további tervei között szerepel, hogy fontossági sorrendet fognak meghatározni a projektek között a biztonság, a védelem és a szórakoztató funkciók fejlesztése érdekében. Az alábbi fókuszterületeket határozták meg:
Az elektronikus és telematikus rendszereket járművekbe integrálják az autógyárban és a későbbi fázisban is. A két vállalat együttesen több mint 50 évnyi tapasztalattal rendelkezik az autóiparban. Csaknem 50 globális márkával dolgoznak együtt, és több mint 43 millió, jelenleg az utakon futó gépkocsit és teherjárművet kapcsoltak a hálózatra.
A két cég ezen felül úttörő szerepet tölt be a közlekedés jövője és az önvezető megoldások terén:
Az AT&T és a Vodafone egyaránt az 5GAA tagja, amely egy globális, iparágakon átívelő szervezet. Autóipari, technológiai és távközlési szektorok dolgoznak együtt teljes folyamatot felölelő, jövőbeli járműipari és szállítási megoldások kidolgozásán.
A Vodafone már két éve teszteli Németországban a C-V2X (Cellular-vehicle-to-everything) technológiát. A fejlesztés a C-V2X-et adaptív tempomattal integrálva olyan járművezetést támogató rendszert eredményez, amely figyelmezteti a vezetőt, ha az úton történik valami, automatikus gyorsítással, illetve fékezéssel reagálva.
Németországban a Vodafone 5G laboratóriumot és tesztpályát hozott létre, amelyek célja – autóipari vállalatokkal együttműködve – az 5G-alapú közlekedési újítások fejlesztése. Az AT&T a Michigan állambeli Detroit közelében található fejlesztési tesztpálya, az American Center for Mobility alapító tagja és kizárólagos hálózati szolgáltatója.
Az amerikai szolgáltató a Together for Safer Roads (Együtt a biztonságosabb utakért) alapító tagja. A szervezet olyan magáncégek koalíciója, amelyeknek célja az utak biztonságosabbá tétele, valamint a balesetek következményeként előforduló halálesetek és sérülések csökkentése.
Olvassa el a cikk első részét is! További információk az AT&T és a Vodafone Business hálózatba kapcsolt járművekkel foglalkozó weboldalán találhatók.