Céges vagy saját okostelefon? Biztonsági rések a kkv-knál
Céges vagy saját okostelefon? Súlyos biztonsági rések a kkv-knál
2024. április 03.
A kis- és középvállalkozások alkalmazottai közül mindössze minden negyedik kap céges telefont, a többi dolgozónak a saját telefonját kell használnia akkor is, ha a vállalkozás érzékeny adataival foglalkozik – állapította meg a Motorola tanulmánya.
A kutatásból az is kiderült, hogy a kkv-alkalmazottak csaknem fele úgy érzi, a céges és a magánadatait egyaránt veszélyezteti azzal, ha ugyanazt a telefont használja munka közben és a privát ügyei intézéséhez. A felmérés eredményének birtokában, a munkavállalók aggályait megismerve, a Motorola úgy döntött, Moto Essentials for Business néven új eszköz- és szolgáltatáscsomagot indít.
A kkv-szektor vállalkozásai kihagyhatatlan szereplői a gazdaságnak, de számos technológiai kihívással kell szembenézniük, amelyek hátráltathatják a növekedésüket. Egyebek között korlátozott IT-szaktudással és -infrastruktúrával kell alkalmazkodniuk a friss technológiákhoz, védekezniük szükséges a kiberfenyegetések és -támadások ellen, valamint fontos lenne, hogy hatékonyan kezeljék a saját eszközök használatával járó biztonsági kockázatokat.
A Moto Essentials for Business program egyszerűsített IT-támogatást, zökkenőmentes eszközkezelést, kiegészítő biztonsági funkciókat kínál, valamint felhőmegoldásokat a Google Workspace-szel együttműködve.
Mit kapnak a vállalkozók?
24/7 IT-támogatást: éjjel-nappal elérhető segítséget a mobileszközökkel kapcsolatos igényeik kezelésére, megszüntetve a dedikált IT-osztály szükségességét.
Zökkenőmentesen beállítható mobileszközöket: a gyors üzembe helyezést garantálja az érintésmentes regisztráció és a 30 napos bevezetési támogatás.
Egyszerű eszközkezelést: a Motorola szakértői csapata távolról képes kezelni a céges eszközök alkalmazásait és beállításait, így folyamatos rugalmasságot és biztonságot garantálnak.
Növelhetik az alkalmazottaik eredményességét: csapatuk hatékonyságát fokozhatják a felhőalapú megoldásokkal, ideértve a közös dokumentumszerkesztést, az időpontok egyeztetését, a feladatkezelést, az integrált e-aláírásokat és a mesterséges intelligenciával működtetett funkciókat, mint az intelligens válaszok és az automatikusan generált összefoglalók.
Védelmet nyújthatnak a kibertámadásokkal szemben: fokozhatják az eszközök biztonságát az AI által vezérelt fenyegetésvédelemmel, amely valós időben azonosítja, majd segít semlegesíteni a kockázatokat.
Fokozhatják az üzleti ellenállóképességüket a felhőalapú biztonsági mentéssel: a megoldás védelmet nyújt a cég kritikus adatainak, minimalizálva az üzemszünetet, biztosítva a végpontok közötti titkosítást, illetve elősegítve a rugalmas dokumentummegosztást és adathozzáférést.