Így orvosolhatja az IoT az egészségügy problémáit
Így orvosolhatja az IoT az egészségügy problémáit
2018. november 21.
Bár a Dolgok Internetéről az emberek többsége általában a gyártásra, a raktározásra és a jövő okosgyáraira asszociál, az IoT izgalmas és jelentős fejlesztéseket hozott a gyógyításba és a magába az egészségügyi szektorba is. Íme, néhány innovatív megoldás ezek közül.
Várakozási idő csökkentése a kórházi betegfelvételnél
Az egészségügyi intézményekben való várakozást senkinek sem kell bemutatni. Ezen változtatott – egy kis leleményesség és az Internet of Things segítségével – a New York-i Mount Sinai Medical Center. A kórház a kezelésre szoruló, a felvételen várakozó betegek mintegy felénél egy órával csökkenteni tudta az időt.
A megoldás a GE Healthcare-rel való együttműködésből született. A cég IoT-alapú AutoBed szoftvere képes nyomon követni a kórház 1200 ágyának és egységének kihasználtságát. Eközben a betegekkel kapcsolatban 15 tényezőt vesz figyelembe: például a nemüket, vagy azt a szempontot, hogy mennyire kell a nővérekhez közel elhelyezni őket. A program ezek alapján tervezi meg és tesz személyre szabott javaslatot az egyes betegeknek javasolt elhelyezésre. A rendszer egy időben 80 új páciens ideális helyét is képes megtalálni.
Távgyógyítás és távfelügyelet
Az is gyakori, amikor már a betegeknek nem feltétlenül kell felkeresniük a kórházat vagy a szakrendelőt. Az innovatív technológia egyik leginkább kézenfekvő és kedvelt alkalmazása az egészségügyben a távoli monitorozás. A tele-egészségügyként vagy telemedicinaként is ismert fejlesztések csökkentik a költségeket, egyes esetekben szükségtelenné teszik az orvosi viziteket, eztálal megkímélik a betegeket az utazás, várakozás kényelmetlenségeitől.
Megoldás az áramszünetre
A modern egészségügyi intézmények működéséhez elengedhetetlen a legkorszerűbb szoftverek és hardverek megléte. Nem is beszélve azokról az eszközökről, amelyeket az emberi élet megmentésére használnak. Az elektronikus készülékekhez hasonlóan ezeknél a berendezéseknél is akár olyan hétköznapi eset is gondot okozhat, mint egy rendszerleállás vagy egy áramszünet.
Az e-Alert ezeket a veszélyeket küszöbölheti ki. A Philips és az OpenMarket közös IoT-megoldása nem várja meg, amíg egy készülék meghibásodik, hanem proaktívan monitorozza azokat. Ha a rendszer a távoli szenzorokon keresztül problémát észlel, mobilüzenetek segítségével azonnal riasztja a karbantartásért, javításért felelős dolgozókat.
Forrás: