Top 10: íme, a legnagyobb webáruházak listája A GKI Digital harmadik éve publikálja a hazai online kiskereskedelem 10 legnagyobb szereplőjének rangsorát. A lista élén továbbra is az Extreme Digital áll. https://www.m2mzona.hu/uploads/files/cover_home/2902/articles/20170616133349/webshop-toplista.jpg

Top 10: íme, a legnagyobb webáruházak listája

2017. június 16. 16:55
2'
A GKI Digital harmadik éve publikálja a hazai online kiskereskedelem 10 legnagyobb szereplőjének rangsorát. A lista élén továbbra is az Extreme Digital áll.

A piackutató cég 2015 óta készít forgalmi adatokon alapuló, nyilvános rangsort a magyar piac legnagyobb e-kereskedőiről. A lista kiinduló alapját ez alkalommal is a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, negyedéves rendszerességű Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozata, valamint szakértői modellezése és nyilvános adatok másodelemzése adta. A végső eredmények egymástól függetlenül, de minden érintett szereplővel egyeztetésre kerültek, így azok a valós forgalmi sorrendet tükrözik.

Vásárlóik megértésén múlik az online kereskedők sikere

A toplista szereplői a tavalyi év során együttesen mintegy nettó 110 milliárd forint forgalmat realizáltak online értékesítésből. Ezzel 2016-ban a TOP10 már a hazai online kiskereskedelmi forgalom 35%-ért felelt, melyhez összesen több mint 5 millió sikeres tranzakció (rendelés) társult.

Csökkent a lendület

Bár 2016-ban tovább nőtt az első 10 e-kereskedő forgalomarányos súlya, a bővülés dinamikája mégis lassul. Míg 2014-ről 2015-re az első 10 szereplő átlagos bővülése 73% volt, addig ez a mutató 2015-ről 2016-ra 20%-ra csökkent. Ez összhangban van a teljes hazai kiskereskedelmi piac lassuló növekedési ütemével, ugyanakkor a toplistán több olyan szereplő is van, aki tavaly a teljes piac 18%-os bővülésénél kisebb mértékben tudott csak növekedni.

Változás a dobogón

A lista első helyére harmadik alkalommal is az Extreme Digital került, ezzel továbbra is Magyarország legnagyobb forgalmú e-kereskedője. A dobogó második fokát továbbra is az eMAG birtokolja, amely a toplista szereplői közül kimagaslóan a legnagyobb éves forgalombővülést érte el 2016-ban.

A „bronzérmes” – a 2016-os eredményei alapján egy helyet javítva – a Media Markt online áruháza lett. Ezzel a műszaki lánc a 2013-as indulást követően 2016-ra az ország legnagyobb, offline háttérből induló e-kereskedelmi szereplőjévé nőtte ki magát.

  • Negyedik helyen zárt a 2016-ban tulajdonosváltáson átesett MALL.hu. A cseh hátterű webshopnak vitathatatlan érdeme van abban, hogy az elmúlt években hazánkban is népszerűvé vált a webpláza-modell.
  • Piacvezető online FMCG szereplőként az idei rangsorban is az ötödik helyet foglalja el a TESCO online áruháza.
  • Egy helyet javítva, az ország legnagyobb számítástechnikai webshopjaként hatodik lett az iPon.
  • Szintén egy helyet előre lépve, hetedikként zárta az évet az Aqua Electromax, mely mára a legnagyobb, 90-es évek végén alapított webáruház Magyarországon.
  • Nyolcadikként a ranglistán új szereplő a 220volt, ezzel a legnagyobb, dedikáltan fotózásra szakosodott online áruház hazánkban.
  • A lista kilencedik helyét a Libri-Bookline webshopja foglalja el. Bár idén három helyet visszaestek, az online vásárlók továbbra is náluk adták le a legnagyobb számú rendelést 2016-ban.
  • A listát tizedik helyen változatlanul a Tchibo webáruháza zárja, ami olyan szempontból is figyelemre méltó teljesítmény, hogy a TOP10 közül egyedüliként ők foglalkoznak szinte kizárólag saját márkás termékek értékesítésével.
A figyelmébe ajánljuk:

Milyen a modern webshop? Tippek az e-kereskedelemhez

A rohamosan fejlődő technológia mellett a fogyasztók is egyre magasabb igényeket támasztanak a webáruházakkal szemben. Ezekkel a változásokkal pedig a hazai mikro-, kis- és közepes vállalkozásoknak is lépést kellene tartaniuk.

Töretlenül népszerű az e-kereskedelem

A mai fogyasztók évente átlagosan 17 alkalommal vásárolnak online, és az átlagosnál is aktívabbak az X generáció tagjai – derül ki a KPMG nemzetközi felméréséből.
Olvasson még a témában:

Üzleti döntéseket támogat a Vodafone M2M-megoldása

A Musette világszerte több mint 30 üzlettel rendelkezik, ezekből kettő Budapesten található. Az európai cipő- és táskamárka üzleti folyamatainak kézben tartását az Intechsys és a Vodafone közös M2M-megoldása is támogatja a látogatószám nyomon követésével.