A szupertájfun után is bevetik a Vodafone fejlesztését

A szupertájfun után is bevetik a Vodafone fejlesztését

A szupertájfun után is bevetik a Vodafone fejlesztését

közszolgáltatás

2 perc

A cég mérnökei ezúttal a Mangkhut tájfun sújtotta Fülöp-szigeteken segítenek.

Az Instant Network 3G hordozható mobilhálózatot már számos nemzetközi katasztrófahelyzetben bevetették. Legutóbb tavaly szeptemberben, az Irma hurrikán után nyújtott segítséget a károsultaknak. A Vodafone Magyarország rádióshálózat-üzemeltetési szakértői, Pervai Csaba és Tóth Róbert által tervezett eszközzel, továbbá az Instant Wi-Fi-vel és Instant Mobiltöltővel a Vodafone Alapítvány csapata ismét útra kelt.

A távközlési cég 2015-ben mutatta be a magyar fejlesztésű Instant Network 3G-t, amely az Instant Network továbbfejlesztett verziója. A hordozható mobilhálózattal 40 perc alatt ingyenes kommunikációs hálózatot tudnak kiépíteni a katasztrófák helyszínén, a mentőalakulatok és segélyszervezetek, illetve a lakosság számára. Katasztrófa sújtotta helyzetben a kommunikációs lehetőségek helyreállítása a legfontosabb feladat, mivel ez támogatja leginkább a mentőcsapatok munkáját.

A Vodafone Alapítvány 7 fős nemzetközi csapata – köztük Pervai Csaba és Tóth Róbert mérnökökkel – szombat reggel indult el a Fülöp-szigetekre.

„Az Instant Network csapat munkája jól példázza, hogy milyen hatalmas szerepe lehet az innovációnak és a technológiának az emberek életének jobbá tételében és baj esetén egyaránt. Büszkék vagyunk rá, hogy a Vodafone Magyarország által fejlesztett technológia használatával kollégáink szükség esetén képesek segíteni szerte a világban, a katasztrófa sújtotta területeken” – mondta Budai J. Gergő, a cég vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese, a Vodafone Magyarország Alapítvány kurátora.

Az Instant Network feladata, hogy emberi erőforrással és technológiával segítse a kommunikációs hálózat és a technikai háttér telepítését a természeti vagy humanitárius katasztrófa sújtotta területeken.

A 2017-es expedíció előtt (Irma hurrikán, Guadeloupe)

A Vodafone Alapítvány Instant Network csapata elkötelezett a humanitárius közösséget szolgáló új technológiák kifejlesztése mellett. 70 kiképzett munkatárs alkotja a csapatot, akik készen állnak rá, hogy azonnal reagáljanak természeti vagy humanitárius katasztrófára.

A helyszíni szolgálatra készülő önkéntesek a Hostile Environment Awareness Training (HEAT) elnevezésű ismert kiképzésben részesülnek, hogy a legnehezebb körülmények között is képesek legyenek helytállni.

A csoportnak nem ez lesz az első fülöp-szigeteki bevetése, ugyanis 2013-ban, a Haiyan tájfun pusztítását követően már jártak a térségben – ekkor 443 ezer hívást és 1,4 millió SMS-t regisztráltak a hálózaton.