Profi foci és okos italautomaták – Mi a közös bennük?
Profi foci és okos italautomaták – Mi a közös bennük?
2014. november 19.
A német SAP szoftvercég egész Európát bejárja, hogy felhívja a figyelmet arra, milyen alapvetően alakul át a világunk az egyre gyorsabban termelődő adatok, az úgynevezett „big data” jelenség hatására. A növekvő információmennyiséget egyrészt az emberek hozzák létre a közösségi média, az internet használatával, miközben a gépek közötti kommunikáció során is jelentős az adatforgalom.
A big data elemzések és a fejlesztések Magyarországon is hozzájárulhatnak az egészségügy, a vállalatvezetési gyakorlat, a közlekedés vagy a kiskereskedelem új alapokra helyezéséhez. Az online pénztárgépek által generált adatok például segíthetik az adócsalások kiszűrését, miközben a vásárlói szokások elemzésével a boltok is személyre szabott akciókkal bombázhatják a vevőket.
Focirajongók figyelem! Itt az OptimEye G5! >>A big data elemzésekkel, és az ezek alapján kidolgozott 39 fejlesztéssel két hete Budapesten is megismerkedhettek az érdeklődők. Érdemes kicsit részletesebben is foglalkozni ezekkel az újításokkal, az egyik megoldás például bármelyik focicsapatot a profik élvonalába juttathatja. A Német Labdarúgó Szövetséggel együttműködve az SAP már a legutóbbi világbajnokság tesztelte a HANA nevű fejlesztését. A korszerű újítás a korábbi mérkőzések adatai alapján valamennyi játékos teljesítményét személyre szabottan értékeli, egyéni kimutatásokkal segíti a technika finomítását.
Egy másik big data alkalmazás a járműgyártókat és a leendő autótulajdonosokat kecsegteti számtalan előnnyel. A szenzorokkal felszerelt, internetes kapcsolattal rendelkező kocsikban a sofőr minden eddiginél több információhoz juthat, ami segíti a vezetési módszer csiszolását, illetve az üzemanyag spórolást. A beépített érzékelők ugyanis mérik a fogyasztást, a megtett távolságot, az autó sebességét, a fékezések számát, de a jármű műszaki állapotát is nyomon követik. A létrejövő adatok összegyűjtésével és elemzésével forgalmi előrejelzést lehet készíteni, de a biztosítók is a sofőrök vezetési stílusához igazíthatják a szerződéseket és a díjszabásukat.
Receptekkel bombázza a vásárlókat a zabpehely >>A rengeteg létrejövő adat a kiskereskedelembe is új lendületet hozhat. Az SAP kamionjában az érdeklődők például egy okos étel-és italautomatát ismerhettek meg, amely képes volt beazonosítani a vevőket. A vásárló korábbi tranzakciói során begyűjtött információk alapján az automata testre szabott termékajánlatot adott a felhasználóknak. A rendszerben a vevő saját jellemrajzot is készíthet, így az automata kifejezetten neki szóló akciókkal fogadhatja a következő vásárlás során. A „smart vending machine-t” a Facebook profillal is össze lehet kötni, de az alkalmazással akár ajándékot is lehet küldeni barátainknak egy videóüzenet kíséretében.
A berendezés továbbá egy kívánságlistát is tartalmaz, amiben bárki jelezheti, hogy milyen terméket látna még szívesen az automatában. A beépített szenzorok ráadásul az üzemeltetőket is folyamatosan tájékoztatják a készletek állásáról, de az áruk népszerűsége alapján akár az árakat is módosítanák. Az SAP szakértői optimistán tekintenek a jövőbe, szerintük 2-3 éven belül már Magyarországon is belebotolhatunk a sarkon egy intelligens étel-és italautomatába.
Forrás: Gazdasági Rádió