Starbucks buksza: élen a mobilos fizetés
Starbucks buksza: élen a mobilos fizetés
2015. április 27.
Az amerikai Starbucks kávézólánc okostelefonos alkalmazásának jelenleg 16 millió aktív felhasználója van világszerte, akik hetente 8 millió alkalommal fizetnek elektronikus módon a mobiljukra letöltött applikáció segítségével.
Ez nagyjából az amerikai boltokban lebonyolított pénzügyi tranzakciók 19 százalékának felel meg – közölte a vállalat üzemeltetési vezérigazgató-helyettese, Kevin Johnson. Az eddigi sikereken felbuzdulva a Starbucks most azt tervezi, hogy év végéig az egész Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Kanadában is bevezeti mobiltelefonos rendelési és fizetési szolgáltatását (Mobile Order and Pay Service).
A legújabb számok azt mutatják, hogy január óta – amikor Howard Schultz vezérigazgató nyilvánosságra hozta a legfrissebb adatokat – hárommillió okostelefon-tulajdonos töltötte le mobiljára a Starbucks alkalmazását. Ezáltal heti 1 millióval nőtt az applikáción keresztül lebonyolított fizetések aránya. A mobil rendelések és tranzakciók száma ugyanebben az időszakban 3 százalékkal emelkedett. „A vásárlók jelenleg több mint 600 üzletünkben rendelhetik meg és fizethetik ki a mobiltelefonjuk segítségével kedvenc kávéjukat a Csendes-óceán északnyugati partján” – emelte ki Kevin Johnson a vállalat második negyedévi eredményeiről tartott konferenciahívás alkalmával.
Olvassa el decemberi összesítésünket is! >>Az Egyesült Államokban több mint 16 millió vevő használja aktívan a Starbucks alkalmazását. A vezérigazgató-helyettes azt is hozzáfűzte, hogy szeretnének ezen a nyomvonalon tovább haladni, és még a karácsonyi szezon előtt telepíteni a szolgáltatást valamennyi amerikai üzletben.
Amellett, hogy a cég az év második felében felgyorsítja a rendszer beüzemelését az Egyesült Államokban, a mobilfizetési és rendelési szolgáltatás a brit, illetve a kanadai fogyasztók számára is elérhető lesz az év vége előtt. A vállalat további beruházásokat is tervez a digitális technológiák területén, annak érdekében, hogy automatikussá tegye a kávézólánc üzleteiben az egyes munkafolyamatokat. Kevin Johnson úgy véli, hogy ez könnyebbséget jelent majd a partnereik számára, akik így több időt és figyelmet szentelhetnek annak, hogy a fogyasztókkal személyesebb kapcsolatot építsenek ki.
Főzze meg a világ legjobb kávéját a mobiljával >>Hozzátette: a fejlesztéseket azzal fogják kezdeni, hogy a boltokban hordozható, kézi eszközöket helyeznek majd üzembe, amelyek a vonalkód-leolvasó készülékekhez csatlakozva megkönnyítik a rendelést és a raktárkészletek nyomon követését. A társaság azt a lehetőséget is fontolóra vette, hogy mobilfizetési platformját más cégek számára is elérhetővé tegye.
A Starbucks globális stratégiai igazgatója szerint jelenleg több potenciális partnerrel is tárgyalásokat folytatnak. Bár a vállalat egyelőre még semmi konkrétumot nem jelentett be, Matt Ryan sejtetni engedte, hogy a következő néhány hónap vagy az év folyamán még további fejlesztésekre készülnek – írja az nfcworld.com.