Mérföldkőnek bizonyult a telekommunikáció történetében, amikor az Apple 2007-ben piacra dobta az első iPhone-t – a korábban főleg használati tárgyként működő mobiltelefonokból egy felhasználók tömegei által vágyott készülék lett, köszönhetően főleg a nagyszerű formatervezésnek és az intuitív felhasználói interfésznek.
A User Experience Strategies (UXS) elemzőcég által összeállított tanulmány az elmúlt évtized vevők szempontjából érdekes eseményeit, trendjeit és fejlesztéseit tekintette át:
Paul Brown, az UXS-tanulmány egyik szerzője szerint ugyan az okostelefonok gyártóira általában jellemző, hogy az új hardvereket vagy funkciókat a piaci elsőség reményében minél hamarabb kihozzák, a gyorsaság azonban gyakran a minőség, a hasznosság és/vagy a használhatóság rovására megy.
Az Apple-nél viszont az látható, hogy inkább később építik be készülékeikbe a felhasználói élményt növelő funkciókat, mivel előtte igyekeznek tökéletesíteni azok minőséget és hasznosságát. Várhatóan a jövőben is ezt az irányelvet követik majd az új kategóriák, például a kiterjesztett valóság (AR) esetében is.
Forrás: IoT Now