Önvezető fejlesztések a Nissannál
Önvezető fejlesztések a Nissannál
2017. július 11.
A gyártó néhány autonóm funkcióval is kiegészíti az elektromos modelljét, a Leaf EV-t. Ugyan még távol állnak a valós önvezetéstől, de újabb lépéseket tettek a technológia felé.
A Nissan néhány éve már foglalkozik a sofőr nélküli technológia fejlesztésével, és Japánban már aktívan teszteli a vezetősegítő megoldásait. A ProPilotot ezzel szemben már az észak-amerikai és az európai piacokon is útjára indítják majd.
Egyre többet tud a Nissan Leaf
A rendszer egyelőre csak az autópályákon segíti a sáv- és sebességtartást, idén az országutak és a nem városi utak a nehézségeikből adódóan még mindig kimaradnak. A Nissan 2018-ra tervezi a sávváltást megkönnyítő újítás bevezetését, azonban azt nem árulta el a cég, hogy az idei modell a későbbiekben vajon kap-e majd szoftveres frissítéseket – számolt be róla a Readwrite.
Az autó az új fedélzeti rendszeren túl 60 kilowattórás akkumulátort is kap, amely így körülbelül 320 kilométerre (200 mérföldre) növeli a hatótávolságot. Ez ráadásul a tavalyi áramforrásnál kétszer nagyobb teljesítményt jelent – anélkül, hogy maga a jármű mérete nagyobb változásokon esne át.
A vállalat a többi autógyártóhoz hasonlóan a biztonságot szem előtt tartva lép előre az önvezető technológia bevezetése felé. Néhány Teslát és Waymo autót is érintő baleset után a közvélemény ugyanis még mindig nem bízik a sofőr nélküli technológiában.
A Nissan, hogy bemutassa az autóiba vetett hitét, az önvezető járműveit a közutakon is teszteli Japánban, Nagy-Britanniában és az Egyesült Államokban is. A tervezők ígéretei alapján már csak néhány évre van ahhoz szükség, hogy az automatizált gépkocsik valóban piacra kerüljenek.