Üzletfejlesztés a Big Datával

Üzletfejlesztés a Big Datával

Üzletfejlesztés a Big Datával

gyártás

2 perc

Az ellátási lánc megfelelő kezelése lehet a kulcs, beleértve a különféle üzemi tevékenységek, a disztribúció és a raktározási folyamatok újragondolását.

Készen áll az ipari szektor az IoT-re?

Maga a Big Data ma már nem számít újdonságnak a gyártók körében, a különféle elektronikus eszközök, alkalmazások és szenzorok folyamatosan újabb és újabb adatforrásokat, illetve elemzéseket biztosítanak. Ez viszont önmagában véve még nem elég. Íme, három fontos terület, ahol előnyre tehetnek szert a cégek a Nagy Adat segítségével.

Tökéletesebb termékek 

Végső soron minden gyártónak ugyanaz a célja: kitűnni a tömegből, olyan termékeket előállítani, amelyek megkülönböztetik az adott vállalatot versenytársaitól. De mi a helyzet a telített piacokon, ahol apró árkülönbségek, rövidebb szállítási határidők adhatnak csak némi előnyt?

A Big Data révén jobban átláthatók az ügyféladatok közötti összefüggések, áttekinthetőbbé válnak az ütemezési és karbantartási folyamatok. Ennek köszönhetően növelhető a működési hatékonyság, kiszámíthatóbbá válnak az átfutási idők, lerövidíthető a gyártási folyamat, nyomon követhető a raktárkészlet szintje, egyszerűbbé válnak a beszerzéshez kapcsolódó és a különféle döntéshozatali folyamatok.

Személyre szabott értékesítés

A személyre szabott, illetve a megrendelésre gyártott (build-to-order) termékek előállítása általában a gyártók számára is magasabb költségekkel jár. A Big Data segítségével viszont egyértelművé tehető, hogy a különféle tényezők mennyiben befolyásolják a termelékenységet, így oly módon állíthatnak elő egyedi termékeket, hogy az ahhoz kapcsolódó folyamatok kisebb többletköltséget jelentsenek a gyártásban és például a munkaerő-felhasználásban.

Proaktív karbantartás

A különféle szenzorok folyamatosan monitorozzák a gyártósor gépeinek „elhasználódottsági” szintjét, illetve meghibásodás vagy vészhelyzet esetén azonnal figyelmeztetik a megfelelő szakembereket. A Big Data révén előre tervezhetővé válnak a karbantartáshoz kapcsolódó folyamatok is, ezzel pedig növelhető a hatékonyság, és optimalizálhatóak a költségek.

Forrás: CIO.com