Meghódítják az amerikai otthonokat az okoshangszórók

Meghódítják az amerikai otthonokat az okoshangszórók

Meghódítják az amerikai otthonokat az okoshangszórók

kereskedelem

2 perc

66 millió darab készülék üzemel már az Egyesült Államokban, a piacot az Amazon vezeti.

Ha visszatekintünk az elmúlt évre, akkor jól teljesítettek a karácsonyi ünnepek alatt a világhálóra csatlakozó hangszórók. Az Amazon már korábban elárulta, hogy az Echo Dot minden más saját termékénél jobban fogyott az ajándékvásárlási szezonban. Már ez a kijelentés arra utalt, hogy jelentős növekedés volt a hangvezérelt készülékek piacán.

A Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) piackutató cég jelentése alapján látható ennek mértéke is. Az USA-ban üzembe helyezett hangszórók száma 66 millióra növekedett 2018 decemberére, ahhoz képest, hogy ez a szám 2018 harmadik negyedévében 53 millió, 2017 decemberében pedig mindössze 37 millió volt.

Az összesítés szerint azonban a piaci részesedések megoszlására nem volt túlságosan nagy hatással az év végi vásárlókedv. Az amerikai piacot továbbra is az Amazon Echo eszközei vezetik az üzembe helyezett készülékek 70%-ával, aztán a Google Home következik 24%-kal, a harmadik helyen pedig az Apple HomePod 6%-kal.

„A relatív piaci részesedések aránya nagyjából stabil maradt, az Amazon Echo, a Google Home és az Apple HomePod százalékai között sem volt jelentős elmozdulás az elmúlt néhány negyedévben. Az Amazon és a Google is széles modellválasztékkal rendelkezik az alaptól a felsőkategóriás termékekig, a legszélesebb kínálattal az Amazon bír. Az Apple ’csak’ a prémium kategóriás HomePod-ot kínálja, és valószínűleg nem fog jelentősebb részesedésre szert tenni, amíg nem vezet be valamilyen olcsóbb belépő terméket, mint amilyen az Echo Dot vagy a Home Mini” – vélekedik Josh Lowitz, a CIRP társalapítója.

Van már másik?

Szerepet játszik az is, hogy az okoshangszórókat vásárlók egy része már eleve rendelkezik ilyen eszközzel. A kutatás adatai alapján tavaly decemberben a tulajdonosok 35 százalékának már több hasonló eszköze is volt. Ez az adat is növekedést mutat a 2017. decemberi 18 százalékhoz képest.

A mutató kulcsfontosságú a gyártók hosszú távú stratégiáira nézve. Arra utal ugyanis, hogy ha egy cég képes az első eladást megszerezni magának, akkor a felhasználó jó eséllyel visszatér majd az adott vállalathoz.

Érdemes megjegyezni, hogy a CIRP adatai – ahogyan az már a piackutatók esetében lenni szokott – nem feltétlenül egyeznek meg más cégek becsléseivel vagy előrejelzéseivel.

Ősszel például a Strategy Analytics szerint az Amazon Echo piaci részesedése 63 százalék volt az Egyesült Államokban, a Google 17 és az Apple HomePod 4 százalékához képest. Az eMarketer 2019-es amerikai előrejelzése pedig azzal kalkulál, hogy az Amazon Echo 63,3%-os részesedést ér el idén, míg a Google Home 31%-ot, mások, például a HomePod és a Sonos, 12-12%-ot.

Mindezzel együtt minden riport ugyanazokra az általános következtetésekre jut, miszerint az Amazon magabiztosan vezeti az amerikai piac eladásait, és bár lehet, hogy az előny csökken, de a közeljövőben ez nem fog eltűnni.

Forrás: