Internetbiztonsági oktatás a Vodafone jóvoltából

Kapcsolódó cikkek

Internetbiztonsági oktatás a Vodafone jóvoltából

Internetbiztonsági oktatás a Vodafone jóvoltából

közszolgáltatás

3 perc

A tiszafüredi Bán Zsigmond Református Általános Iskolában ért véget az az internetbiztonsági oktatássorozat, amelynek keretében a Vodafone Digitális Iskola Program iskoláiban tanuló, mintegy 6500 általános iskolás gyermeket segítettek az online térben leselkedő veszélyek elkerülésében.

A tiszafüredi rendezvényen Deutsch Tamás, Digitális Jólét Programért felelős miniszterelnöki biztos elmondta, hogy a program egyik legfontosabb célkitűzése, hogy mindenki a digitalizáció nyertesévé válhasson és elkerüljük a társadalom digitális megosztottságát.

A Vodafone Alapítvány menekülteket segítő munkáját díjazta a GSMA

„A 2016 elején elindított Vodafone Digitális Iskola Program elsődleges célja a digitális esélyegyenlőség megteremtése, hiszen napjainkban nagyon komoly, talán behozhatatlan hátránnyal indul az életben az a gyermek, aki már az általános iskolában nem sajátítja el a digitális ismereteket” – mondta Marchhart Pál, a Vodafone Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese. 

„Az eszközök vagy az internethozzáférés biztosítása önmagában nem elég, segítenünk kell a diákokat a digitális képességek megszerzésében, valamint a digitális térben leselkedő veszélyek elkerülésében egyaránt. E célok elérését szolgálja a Vodafone Digitális Iskola Program” – tette hozzá a szakember.

Tavaly február óta a Vodafone összesen 1300 táblagépet osztott ki az ország 25, döntően hátrányos helyzetű diákokat tanító iskolájában és díjmentesen biztosítja az oktatási célú használathoz szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet is.

A közel 700 érintett pedagógus internetbiztonsági oktatására már 2016 tavaszán sor került, és tavaly októberben indult el a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Safer Internet Program oktatóinak részvételével a programban érintett gyermekek internetbiztonsági oktatása. 

„A meglátogatott iskolákban azt tapasztaltam, hogy a szerényebb településeken működő intézményekben nagymértékű a diákok alulszocializáltsága, amely online magatartásukon is érződik. Megpróbálnak kimenekülni az internetes álomvilág irányába, arra számítva, hogy a virtuális térben sikereket érhetnek el, és pozitív visszajelzéseket kaphatnak. E cél elérése érdekében bármit bevetnek, legyen az álprofil létrehozása vagy nem megfelelő képek megosztása. Ugyanakkor láttam nagyon jó szellemiségű iskolákat is, ahol a pedagógusok odafigyelnek a diákok internetes magatartására. Ennek ellenére előfordul, hogy a gyerekek óvatlanul használják az internetet, kikerülik a felnőttek óvó figyelmét, így könnyedén csapdahelyzetbe kerülhetnek. Sajnos a felnőttek, illetve a szülők sem mindig tudják, mire is kell figyelni, ez az oka annak, hogy a szülőket is el kell érnünk. A program kiemelkedően sikeres és hasznos, így bízom abban, hogy lesz folytatása” – mondta Matusek Zsuzsa gyermekjogi képviselő, a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Safer Internet Programjának oktatója. 

A Vodafone Magyarország és a Vodafone Magyarország Alapítvány 2015 decemberében indította el a Digitális Iskola Programot a hátrányos helyzetű fiatalok digitális ismereteinek fejlesztése és a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése érdekében. A kezdeményezés együttműködő partnere az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI), a Klebelsberg Központ, valamint a Komplex Instrukciós Programot (KIP) Magyarországon működtető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány.