Logisztikai okosmegoldást is bevet a DHL

Kapcsolódó cikkek

Logisztikai okosmegoldást is bevet a DHL

Logisztikai okosmegoldást is bevet a DHL

logisztika

1 perc

A német csomagküldő cég e-kereskedelmi ágazatát segíti a FarEye megoldás, amely a logisztika áttekinthető menedzsmentjét biztosítja.

A Deutsche Post DHL alágazataként működő DHL eCommerce korábban is jelentős részlege volt a vállalatnak, a tavalyi évben csaknem 57 millió eurós bevételt generált. Céljuk, hogy cégek közötti, B2B-szolgáltatásokkal segítsék a különböző webshopokat, legyen szó kész szállítmányozási megoldásokról vagy az online vásárlást lehetővé tévő technológiai platformokról.

Az adatgyűjtés fontossága a logisztikában

A FarEye megoldása szolgáltatott szoftverként (SaaS) működik, így a szállítócég bármikor bővítheti vagy csökkentheti a hozzáférések számát, ahogy azt a forgalom igényli. A szállítmányozási folyamat minden pontján különböző adatméréseket tesznek lehetővé, így pontosan nyomon követik a csomagot onnantól kezdve, hogy a fuvarozó felveszi a kereskedőtől, és egészen odáig, hogy a vásárló kezébe kerül a megrendelés.

Az út során több ponton is ellenőrzésnek vetik alá a csomagot, így teszik lehetővé, hogy a megrendelők online is követhessék, éppen hol jár az interneten vásárolt termékük. A rendszer azonban nemcsak a megrendelők, hanem a szállítócégek számára is kínál új funkciókat. Így például a program az optimális útvonalakat is előre megtervezi, figyelembe véve az üzemanyagköltségeket és az egyes csomagok prioritási sorrendjét is.

Éppen ezek miatt esett a FarEye-ra a DHL választása, hiszen a megoldás segítségével így egyszerre optimalizálhatják a forrásokat, miközben növelik a vásárlói elégedettséget, így a visszatérő ügyfelek lehetőségét is. A valós idejű értesítések, az intelligens adatgyűjtés pedig a csomagelosztók működését is átláthatóvá és jóval hatékonyabbá teszik.

Forrás: Markets Insider