Mit ígér az IoT a logisztikának?

Mit ígér az IoT a logisztikának?

Mit ígér az IoT a logisztikának?

logisztika

2 perc

Korábban többször megírtuk már, milyen hasznokat hozhat a Dolgok Internete a hétköznapokban, és az üzleti életben, most lássuk, hogyan segítheti a logisztikai szolgáltatók munkáját!

A szállítmányozás forradalma - Technológia az utakon

Az IoT hosszú távú hasznot ígér a logisztikai szolgáltatóknak, az üzleti- és végfelhasználóknak, beleértve a teljes szállítmányozási láncot, a raktározást, az áruszállítást és a rendeltetési hely elérését. Mindez pedig hatással lehet a különféle operatív területekre, az őrzés-védelemre, az ügyfélélményre és új üzleti modellek kialakítására. Így a korábban bonyolult működési és üzleti kérdésekre új megoldási lehetőségek nyílnak:

– valós időben követhető nyomon az ellátási láncban résztvevő eszközök, csomagok és emberek állapota;

– mérhetővé válik a teljesítmény és a hatékonyság;

– automatizálhatók az üzleti folyamatok, hogy ne legyen többé szükség manuális beavatkozásra, ennek köszönhetően javulhat a minőség és a kiszámíthatóság, a költségek pedig csökkenthetők;

– optimalizálható az emberek, a rendszerek és a gépek közötti együttműködés;

– több fejlesztési lehetőség és legjobb gyakorlat (best practice) áll majd rendelkezésre.

A szállítmányozás világában az IoT tulajdonképpen az „értelem és érzelem” együttműködése, az „értelem” elemzi a hatalmas mennyiségű adatot és vizsgálja ezek hatását, az „érzelem” pedig magán az ellátási láncon belül foglalkozik ezekkel.

Hogy milyen jelentős folyamatról van szó, azt jól mutatja többek között a Cisco előrejelzése is, mely szerint a Dolgok Internete 1,9 trillió dolláros „lökést” adhat majd a szállítmányozásnak.

Eljött az idő

Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy mikor érdemes kihasználni az IoT-ban rejlő lehetőségeket. Nos, a feltételek már adottak, elég csak a mobil számítástechnika térnyerésére, a fogyasztói szokásoknak az IT-re gyakorolt hatására (consumerization), az 5G-hálózatokra vagy a Big Datára (nagy adat) gondolni. A trendet erősíti, hogy az ügyfelek is egyre nyitottabbá válnak az IoT-alapú megoldásokra.

Forrás: Delivering Tomorrow