A kínai piacot kóstolgatja a Waymo

A kínai piacot kóstolgatja a Waymo

A kínai piacot kóstolgatja a Waymo

autó

1 perc

A Google anyavállalata, az Alphabet tovább növeli kínai jelenlétét, mégpedig egy új Waymo-leányvállalat létrehozásával Sanghajban.

A Waymo az óriáscégen belül az önvezető autók tervezésével foglalkozik, a társaság nyár végén megerősítette a jogilag önálló egység megalapítását. Másfelől nem kommentálták a jövőbeli terveket érintő kérdéseket.

Ez a lépés az amerikai Alphabet újabb belépési kísérlete Kínába, ahol számos Google-szolgáltatást egyszerűen államilag blokkolnak. A vezető nélküli gépkocsik szegmense ugyanakkor rendkívül gyorsan fejlődik az országban, így magától értetődik, hogy az Alphabet is igyekszik minél előbb pozíciókat szerezni. Az intenzív fejlesztésekre példa, hogy Peking és Guangzhou már több esetben is jóváhagyta az autonóm járművek tesztelését a közutakon.

Mindazonáltal a külföldi autógyártók nagyobb korlátozásokkal szembesülnek, mint bárhol máshol a világon, köszönhetően a kínai kormány biztonsági előírásainak. Mivel ezeknek a gépjárműveknek igen érzékeny szenzoraik vannak, amelyek pontosan meg tudják figyelni a forgalmat maguk körül. Egyes aggodalmak szerint ezt a technológiát fel lehet használni kémkedésre is.

Qi Lu, a Baidu korábbi vezérigazgatója arra is figyelmeztet, hogy ezek az autók akár „fegyverként” is felhasználhatóak. Mindez akár arra is utalhat, hogy az Alphabetnek és a Waymo-nak nem elég teherként cipelnie a Google-lal kapcsolatos bizalmatlanságot, de újabb akadályokkal kell majd megküzdeniük.

A Baidu internetes technológiai konszern az ázsiai ország legnagyobb keresőmotorja, de a vállalat önvezető autók fejlesztésével is foglalkozik.

Forrás: