Üzleti és társadalmi dilemmák a gépi intelligencia körül

Kapcsolódó cikkek

Üzleti és társadalmi dilemmák a gépi intelligencia körül

Üzleti és társadalmi dilemmák a gépi intelligencia körül

big data

1 perc

Ahogy növekszik a mesterséges intelligencia (AI) képessége, úgy nő az emberek mindennapi életére gyakorolt hatása.

Azok a vállalkozások, amelyek hasznosítani szeretnék az Artificial Intelligence potenciálját, fel kell ismerniük ezt, és úgy kell fejleszteniük saját AI megoldásaikat, hogy felelősségteljesen képviselje a vállalatot – hívja fel a figyelmet blogján az Accenture.

A tanácsadó cég kutatása szerint 2018 elejéig a mesterséges intelligenciába jelentősebb tőkét fektetett cégek mindössze 13%-a tudott a fejlesztésekből profitálni, holott a vállalatvezetők 80%-a vár érdemi eredményjavulást ettől a területtől.

Egy ponton ennek a két számnak közelítenie kell egymáshoz. Az ipartörténeti tapasztalatok pedig egyértelműen abba az irányba mutatnak, hogy az előbbi fog felzárkózni az utóbbihoz.

Miért várat magára az üzleti siker?

Az egyik magyarázat szerint nem léptek még át nagy arányban azon a határvonalon, amitől valós hozzáadott értékű, önjáró megoldásokat hoznak létre a komplexebb algoritmusok helyett. Egy másik értelmezés alapján viszont éppen a túlzó profit hajhászás az akadálya annak, ami miatt nem sikerült még rátalálni a technológia humánus, társadalmi hasznot hozó oldalára.