A versenyelőnyhöz nem elég csak a technológiai beruházás

Kapcsolódó cikkek

A versenyelőnyhöz nem elég csak a technológiai beruházás

A versenyelőnyhöz nem elég csak a technológiai beruházás

gyártás

2 perc

Kétharmaddal nagyobb üzleti hatékonyság érhető el, ha az új megoldások bevezetéséhez céges kultúra és hosszú távú digitális jövőkép is társul.

Az Oracle és a WHU - Otto Beisheim Menedzsment Iskola közös kutatása a megfelelő technológiák alkalmazása mellett hét fő tényező fontosságát emelte ki. Az eredmények azt mutatják, hogy számos vállalat fordít erőforrásokat az újabb technológiákra, viszont hiányoznak náluk az ezekhez szükséges készségek, céges kultúra és hozzáállás, amelyek az elérhető előnyök megszerzéséhez segíthetik őket.

A kutatás szerint csupán ötödével növekszik az üzleti hatékonyság, ha a technológiákat az alábbi hét faktor figyelembevétele nélkül alkalmazzák:

  • adatokon alapuló döntéshozatal,
  • rugalmasság és a változások elfogadása,
  • vállalkozói kultúra,
  • közös digitális jövőkép,
  • kritikus gondolkodás és kérdésfeltevés,
  • tanulási kultúra,
  • nyílt kommunikáció és együttműködés.

A kutatásban 850 HR-vezetőt és 5.600 munkavállalót kérdeztek meg arról, hogyan tudnak a vállalatok versenyelőnyt szerezni a digitális korban. Az eredmények szerint ahhoz, hogy egy társaság agilis szervezetté váljon, amely képes lépést tartani a változásokkal, magas üzleti hatékonyság szükséges. A válaszadók 42 százaléka állította, hogy a hatékony üzleti működés elérését követően a cégük általános teljesítménye növekedett.

A globális kutatási eredmények szerint a vezetők harmada úgy gondolja, a vállalati működésük jelenleg nem vonzó a tehetségek számára. Ugyanez az arány több mint a vezetők felét tette ki Indiában, Brazíliában és Chilében. Emellett a munkavállalók negyede világszerte aggódik, hogy elveszti a munkáját a gépek miatt.

„Rengeteg olyan vállalattal találkozhatunk, amelyek alkalmaznak ugyan technológiai megoldásokat, de nem integrálják azokat megfelelően az üzleti működésükbe. Emellett a munkavállalók továbbra is tartanak attól, hogy a gépek veszélyeztetik az állásukat, de pont ellenkezőleg, párharc helyett az emberi és a gépi munkaerő egymást támogatva fogja elősegíteni az üzleti növekedést a jövőben. Bármilyen technológiát is vezetünk be a társaság működésébe, fontos, hogy azt a cégkultúra változása és a munkavállalók képzése is kövesse. Ezek a digitális készségek adják azt a hét faktort, amelyek szükségesek a technológia nyújtotta előnyök kiaknázásához és ahhoz, hogy egy vállalkozás valóban képes legyen alkalmazkodni a változásokhoz” – mondta Joachim Skura, az Oracle HCM Applications stratégiai igazgatója.