Mitől félnek az online vásárlók? Bár folyamatosan fejlődik az e-kereskedelem, egyelőre csak a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom több mint 5 százalékát bonyolítják online. https://www.m2mzona.hu/uploads/files/cover_home/3013/articles/20170801160727/webshop.jpg

Mitől félnek az online vásárlók?

2017. augusztus 1. 16:40
2'
Bár folyamatosan fejlődik az e-kereskedelem, egyelőre csak a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom valamivel több mint 5 százalékát bonyolítják online. A piac növekedésével a vásárlók tudatossága is nő, ami az ügyfélszolgálatok leterheltségén is megmutatkozik.

A Mall.hu 2017-es felmérése szerint a magyar vásárlók számára egy webshop esetében az árak mellett a legfontosabb a megbízhatóság, a kiszállítással kapcsolatos paraméterek és a felhasználóbarát weboldal. A válaszokból az is kiderült, hogy fizetési szokásaikat tekintve a magyarok konzervatívak, fontosabb számukra, hogy az árut megnézhessék fizetés előtt, mint az, hogy a legolcsóbban vehessék meg. Az ügyfélszolgálathoz érkező kérdések többsége is ezekhez az elvárásokhoz kapcsolódik.

Az egyik leggyakoribb kérdés, hogy biztonságos-e, ha kártyával fizetik ki a terméket. A válasz erre az, hogy aki a Paypass fizetési módban, egy offline üzlet esetében, már megbízik, az bátran használhatja ezt a verziót is. Gyakran felmerül a bizalmatlanság az előre fizetéssel kapcsolatban is. Az óvatosság az apróhirdetések esetében indokolt is, amikor egy nem ellenőrizhető és nem nyomon követhető, jogi szabályozás alá nem vont magányszemélyről van szó, de egy Mall.hu nagyságú webshop esetében a cég vállalásain túl jogszabály is biztosítja a fogyasztók védelmét.

Az e-bevásárlóközpont legfrissebb adatai szerint a vásárlók több mint 60 százaléka az utánvétes megrendelést választja, és csak valamivel több mint 10 százalék dönt az előreutalás mellett. A kettő között áll 23 százalékkal, a számok alapján egyre népszerűbb, PayU internetes fizetési forma.

Gyakori kérdés az is, hogy ha nem tetszik a termék, meddig van elállási joga a vásárlónak. Ebben az esetben az online vásárolt termékekkel sokkal jobban járnak, mint a boltival. Utóbbinál ugyanis 3 napig vihető vissza a választott darab, míg internetes vásárlásnál az átvételtől számítva 14 nap áll rendelkezésünkre. Azzal is érdemes ugyanakkor tisztában lenni – és ezt csak kevesen tudják – hogy ez a lehetőség csak a magánszemélyek számára adott, a céges, önkormányzati vásárlások esetében nincs mód az elállásra a törvényi szabályozás értelmében.

A vásárlók egy része az adatait sem szívesen adja meg, még akkor sem, ha a szolgáltatót is kötelezik az adatvédelmi előírások, így a megkapott adatokat a futárcégen kívül senkinek nem adhatja ki a webáruház.

Bár az online tér és az e-kereskedelem folyamatos fejlődésben van, mind a jogszabályi háttér, mind az adatvédelmi előírások, mind az informatikai háttér, valamint a felhasználói élményt is szem előtt tartó szolgáltatók piaci lépéseinek következtében a netes vásárlás – amennyiben megbízható szolgáltatót választ a vevő – ma már biztonságos, ráadásul egyszerűbbé és kényelmesebbé is teszi a vásárlói döntéseket.

A figyelmébe ajánljuk:

Töretlenül népszerű az e-kereskedelem

A mai fogyasztók évente átlagosan 17 alkalommal vásárolnak online, és az átlagosnál is aktívabbak az X generáció tagjai – derül ki a KPMG nemzetközi felméréséből.

Fejlesztési program segít a magyar webshopoknak

Az E-kereskedelmi szemle elnevezésű program szervezői elemzésekkel, fejlesztési javaslatcsomagok elkészítésével, valamint a fejlesztési programok koordinációjával segítettek abban, hogy a piaci szereplők eredményesebbek, felhasználóik pedig elégedettebbek lehessenek.
Olvasson még a témában:

Üzleti döntéseket támogat a Vodafone M2M-megoldása

A Musette világszerte több mint 30 üzlettel rendelkezik, ezekből kettő Budapesten található. Az európai cipő- és táskamárka üzleti folyamatainak kézben tartását az Intechsys és a Vodafone közös M2M-megoldása is támogatja a látogatószám nyomon követésével.