Digitális fogyasztóvédelmi stratégiát dolgozott ki a GVH

Digitális fogyasztóvédelmi stratégiát dolgozott ki a GVH

Digitális fogyasztóvédelmi stratégiát dolgozott ki a GVH

közszolgáltatás

1 perc

A Gazdasági Versenyhivatal célja, hogy hatékonyabban reagálhasson a piacok új kihívásaira.

Az elmúlt években a GVH figyelme egyre inkább a digitális és adatalapú gazdasághoz köthető tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok irányába fordult. Így például a hivatal útmutatót tett közzé a közösségi médiában aktív szerepet vállaló, ún. véleményvezéreken (influencereken) keresztül történő reklámozással kapcsolatban.

Továbbá vizsgálták egyes online szolgáltatók személyes adatok kezelésével kapcsolatos tájékoztatásait annak érdekében, hogy a fogyasztók ezek ismeretében vehessék igénybe termékeiket. Az online piactereken és kommunikációs csatornákon megjelenő tartalmakat is egyre szorosabban monitorozták a fogyasztóvédelmi vizsgálatok során.

Az új típusú fogyasztói sérelmek minél hatékonyabb és gyorsabb kezelésének érdekében a Gazdasági Versenyhivatal szükségesnek találta egy digitális fogyasztóvédelmi stratégia kialakítását, amelyet a héten tettek nyilvánossá.

A digitális piacok dinamikája, a kereslet és kínálat speciális jellemzői, de különösen a fogyasztói döntések különleges, más piacoktól eltérő sajátosságai ugyanis szükségessé teszik új eszközök alkalmazását és prioritások felállítását a jövőben. A GVH ezzel az új megközelítéssel törekszik arra, hogy lépései, gyakorlatai, beavatkozásai, üzenetei összhangban álljanak a digitális gazdaság által életre hívott üzleti modellek és kereskedelmi gyakorlatok gyors fejlődésével.

A Középtávú digitális fogyasztóvédelmi stratégia a GVH weboldalán érhető el.