Átalakulóban vannak a tévézési szokások
Okostévék, okostelefonok: átalakulóban vannak a tévézési szokások
2018. december 05.
A világhálóra csatlakozó készülékek és a streamszolgáltatások jelentős változásokat hoztak a tévézésben. A Nielsen kutatócég adatai szerint az USA háztartásainak több mint kétharmada rendelkezik már videóstreamelésre képes eszközzel.
November végén napvilágot látott kutatásában a cég azt vizsgálta, hogyan befolyásolják a technológia adta szolgáltatások az úgynevezett „internetre kapcsolt nappali” élményét. Az eredményekből kiderül, hogy az amerikaiak csaknem 8 milliárd órányi adást streamelnek internetes – például Roku, Apple TV vagy Amazon Fire TV – készülékekre.
A 13 és 34 év közti korosztály kétszer annyi időt tölt streamelt tartalom nézésével, ha internetes tévé előtt ül, mintha ugyanezt a számítógép vagy a mobiltelefon előtt ülve tenné. Sőt, a 13 éven felüliek okostévén keresztül átlagosan napi több mint egy órát használják a szolgáltatást, miközben a számítógép előtt ezzel a tevékenységgel 36 percet, az okostelefon vagy a táblagép előtt pedig 24 percet töltenek.
A piackutatócég azt is megjegyzi, hogy az „élőben közvetítő” TV-csatornák könnyebben elérhetnék a fiatalabb korosztályt, ha több videótartalmat tennének az okostévéken keresztül elérhetővé. Jelenleg az öt legnagyobb televíziós csatornát egyenes adásban nézőknek mindössze 3 százaléka 18 és 24 év közötti. Ez azt mutatja, hogy a fiatalabb generáció elfordult a tradicionális tévénézéstől. Ennek a korosztálynak 8 százaléka csatlakoztatott készüléken keresztül jut hozzá a tartalmakhoz.
A szolgáltatókon a sor
Ennek a jelentőségét hangsúlyozta a kérdezőcég is. Lehetőségként említették meg, hogy a csatornák tulajdonosai bővítsék az egyenes adásban debütáló tartalmak hozzáférését, valamint az okoseszközökön nézhető műsorok készítésével javítsák nézettségüket.
Az over-the-top tartalmak növekvő népszerűsége ellenére ugyanakkor a teljes népességre vetítve még mindig dominál a lineáris, vagyis „klasszikus” tévézés. Továbbra is ez fedi le a képernyő előtt töltött idő nagy részét – állapítja meg a jelentés.
Forrás: