Átalakulóban vannak a tévézési szokások

Átalakulóban vannak a tévézési szokások

Okostévék, okostelefonok: átalakulóban vannak a tévézési szokások

szórakozás

2 perc

A világhálóra csatlakozó készülékek és a streamszolgáltatások jelentős változásokat hoztak a tévézésben. A Nielsen kutatócég adatai szerint az USA háztartásainak több mint kétharmada rendelkezik már videóstreamelésre képes eszközzel.

November végén napvilágot látott kutatásában a cég azt vizsgálta, hogyan befolyásolják a technológia adta szolgáltatások az úgynevezett „internetre kapcsolt nappali” élményét. Az eredményekből kiderül, hogy az amerikaiak csaknem 8 milliárd órányi adást streamelnek internetes – például Roku, Apple TV vagy Amazon Fire TV – készülékekre.

A videóstreamelés az a módszer, amelynek köszönhetően egy élőben közvetített vagy egy előrerögzített felvétel online megtekinthető. Az ilyen videók megnézéséhez nem szükséges a teljes fájlt letölteni.

A 13 és 34 év közti korosztály kétszer annyi időt tölt streamelt tartalom nézésével, ha internetes tévé előtt ül, mintha ugyanezt a számítógép vagy a mobiltelefon előtt ülve tenné. Sőt, a 13 éven felüliek okostévén keresztül átlagosan napi több mint egy órát használják a szolgáltatást, miközben a számítógép előtt ezzel a tevékenységgel 36 percet, az okostelefon vagy a táblagép előtt pedig 24 percet töltenek.

A piackutatócég azt is megjegyzi, hogy az „élőben közvetítő” TV-csatornák könnyebben elérhetnék a fiatalabb korosztályt, ha több videótartalmat tennének az okostévéken keresztül elérhetővé. Jelenleg az öt legnagyobb televíziós csatornát egyenes adásban nézőknek mindössze 3 százaléka 18 és 24 év közötti. Ez azt mutatja, hogy a fiatalabb generáció elfordult a tradicionális tévénézéstől. Ennek a korosztálynak 8 százaléka csatlakoztatott készüléken keresztül jut hozzá a tartalmakhoz.

A szolgáltatókon a sor

Ennek a jelentőségét hangsúlyozta a kérdezőcég is. Lehetőségként említették meg, hogy a csatornák tulajdonosai bővítsék az egyenes adásban debütáló tartalmak hozzáférését, valamint az okoseszközökön nézhető műsorok készítésével javítsák nézettségüket.

Az over-the-top tartalmak növekvő népszerűsége ellenére ugyanakkor a teljes népességre vetítve még mindig dominál a lineáris, vagyis „klasszikus” tévézés. Továbbra is ez fedi le a képernyő előtt töltött idő nagy részét – állapítja meg a jelentés.

Over-the-Top (OTT) tartalom: a műsorszórás során, szélessávú internetkapcsolat segítségével közzétett olyan mozgóképes és audiotartalmakat jelenti, amelyek egy műsorszolgáltatótól érkeznek a felhasználóhoz, és amelyekre az internetszolgáltató nincs befolyással.

Forrás: