Nagyítóval kell keresni a digitális bajnokokat az iparban
Nagyítóval kell keresni a digitális bajnokokat az iparban
2018. április 30.
A globális gyártó vállalatok mindössze tizedére igaz, hogy élen járnak a legmodernebb technológiák alkalmazásában.
A PwC Strategy& 26 ország több mint 1100 cégvezetője megkérdezésével készített felmérést a globális gyártók körében az ipar 4.0-ról és a digitális működéssel kapcsolatos nézeteikről. A kutatás alapján a PwC digitális érettségi indexet alakított ki, amely az átalakulásban élen járók, az úgynevezett digitális bajnokok versenyképességének hátterét vizsgálja.
A 2018-as tanulmány szerint a globális gyártók mindössze 10 százaléka nevezhető digitális bajnoknak. Ezek a vállalatok a digitalizációt olyan kiterjedten és rendkívül innovatív módon szemlélik, ami jóval túlmutat az automatizáláson és a hálózatépítésen. A vizsgált gyártók kétharmada ugyanakkor még nem kezdett bele, vagy éppen csak elkezdte működésük digitalizálását, és különösen a feldolgozóiparban, a fogyasztási cikkek és a gyáripar területén csak néhány cég vált digitális bajnokká.
Élen az elektronika és az autóipar
Az ipari berendezéseket gyártó vállalatok már előrébb járnak, de a digitálisan leginkább érettek kétségkívül az autóipari (ahol 20 százaléka digitális bajnokok aránya) és az elektronikai cégek (14%). Az autóipari társaságok működési folyamataikat már évtizedek óta optimalizálták, automatizálták és összekapcsolták, míg az elektronikai szereplők a kiszervezett gyártás élvonalában állnak, amihez különféle rendszerek és partnerek összekapcsolása, kezelése szükséges az értéklánc teljes hosszában.
Az autóipari szereplők évtizedek óta tartó törekvése a hatékonyság növelésére, a kibocsátás gyorsítására, a hulladék csökkentésére és a működő tőke visszanyerésére a karcsúsított technikák révén azt jelenti, hogy folyamatosan jobb módszereket és új technológiákat keresnek, amelyekkel finomíthatják a már jól bevált ellátási láncaikat.
Az elektronikai cégek általában hosszú távú és szoros kapcsolatot ápolnak a beszállítóikkal. Emellett gyakran vesznek igénybe kiszervezett szerződéses gyártókat annak érdekében, hogy megfeleljenek a kereslet nagymértékű változásaiból és a termékek rövid életciklusából származó kihívásoknak.