Új korszakot hoz a mesterséges intelligencia az iparban

Kapcsolódó cikkek

Új korszakot hoz a mesterséges intelligencia az iparban

Új korszakot hoz a mesterséges intelligencia az iparban

gyártás

2 perc

Egyre több a példa rá, hogy a gyártók az AI révén újítják meg termékeiket és szolgáltatásaikat.

Az Accenture kutatása szerint a gyártóvállalatok túlnyomó többsége fordul a fejlesztések során a mesterséges intelligenciához (AI). A nemzetközi felmérésüket hat iparágban 500 társaság megkérdezésével készítették. Egyik fontos tanulság, hogy az AI – különösen a mobil számítástechnikával és big data elemzéssel ötvözve – képes befolyásolni a cégek alaptevékenységét, a dolgozói- és ügyféltapasztalatokat, vagy akár az üzleti modelleket is.

A kutatás szerint azonban még csak a vállalatok kis része sajátította el nagy léptékben az új technológiát:

  • A megkérdezett cégek 98%-a már elkezdte termékei AI fejlesztését, de csak 16%-a rendelkezik átfogó AI-stratégiával.
  • A válaszadók 5%-a biztosít erőforrásokat az AI-alapú termékfejlesztésekhez.
  • Most még csupán 2% használja nagyobb léptékben az AI-megoldásokat.

Kihívások a technológia alkalmazása során

A válaszadók leggyakrabban az adatok minőségét (51%), az adat- és kiberbiztonságot (45%), az AI-megoldások megvásárlása, illetve saját fejlesztése közötti döntés nehézségét (45%), valamint az adatok megosztását és a szellemi tulajdon védelmét (40%) említették.

„Az ipari termékek mesterséges intelligencia segítségével történő újragondolása még korai fázisban van, és egyáltalán nem könnyű a jó kivitelezés. Ugyanakkor a felmérésben szereplő, az AI terén vezető vállalatok sikerei azt mutatják, hogy végre lehet hajtani a fejlesztéseket, és az ipari környezetben alkalmazott mesterséges intelligencia üzleti haszna igen komoly” – nyilatkozta Eric Schaeffer, az Accenture szenior igazgatója, az ipari üzletág globális vezetője.

Az Accenture egyik korábbi kutatása szerint az AI használata során az ipari berendezéseket gyártók akár 25%-kal növelhetik piaci értéküket.