Úton az intelligens gyártás felé

Kapcsolódó cikkek

Úton az intelligens gyártás felé

Úton az intelligens gyártás felé

gyártás

2 perc

A jövő gyáraiban valószínűleg még több autonóm robotkar dolgozik majd és váltja ki a manuális munkát, de nem ez az egyetlen terület, ahol a Dolgok Internete tovább formálhatja a működést.

Cikkünk első részében áttekintettük, milyen változásokat hozhat az ipari digitális forradalom, most pedig nézzük, hogy miként befolyásolhatja mindez a szolgáltatásokat és a szakemberek szerepét.

Szolgáltatási különbségek

Bár az ügyfelek minél magasabb szintű kiszolgálása egyre jobban előtérbe kerül, és sok gyártó már termék helyett inkább a termékre épülő szolgáltatást kínál, arra már kevesebben képesek, hogy magát a szolgáltatást integrálják a vállalkozásba, és ne csak egyfajta kiegészítőként tekintsenek arra. Olyan mesterséges intelligenciát kellene alkalmazniuk a jövőben, amely formálja a gyártási folyamataikat, ráadásul újabb profitlehetőségekhez juttatja a céget.

Változó munkakörök

Természetesen a műszaki szakemberek szerepe is változik, hiszen a szolgáltatás fontosságának növekedésével párhuzamosan a szakembereknek is új ismereteket kell elsajátítaniuk. Így például tisztában kell lenniük, hogy az okoseszközök (telefon, tablet vagy akár az intelligens ruhák) miként segítik a gyártási folyamatokat, de azt is tudniuk kell, hogy mihez kezdjenek az összegyűjtött tömeges adatokkal, hogyan elemezzék azokat, és miként növelhetik az ügyfélelégedettséget.

A KPMG tavalyi tanulmánya szerint a nemzetközi gyártók 49 százaléka tervezi, hogy jelentősen megváltoztatja az általa kínált szolgáltatások körét az elkövetkező két évben, 45% aggódik termékei és szolgáltatásai létjogosultsága miatt, 44%-ot pedig a vásárlói hűség kérdése aggasztja. Bár érthetően sok a nyitott kérdés, de a trendekből az látható, hogy a sikeres innovációhoz és a növekedéshez egyre fontosabb a nagy mennyiség adatgyűjtés (Big Data) és a mesterséges intelligencia (AI) is.

Forrás: Diginomica