Magától hajtana a töltőponthoz az Uber rollere és kerékpárja

Magától hajtana a töltőponthoz az Uber rollere és kerékpárja

Magától hajtana a töltőponthoz az Uber rollere és kerékpárja

energia

2 perc

Az amerikai autómegosztó cég alkalmazottakat keres önvezető rollereinek és kerékpárjainak fejlesztéséhez – számolt be róla a Wired szerkesztője.

A vállalat tavaly vette meg a rollermegosztásban utazó Jump startupot, és azóta is annak neve alatt kínálja elektromos kétkerekűit. Szintén a Jump brand alatt zajlik majd az önvezető verzióik fejlesztése. Az Ubernek van már egy tesztjeiről ismert, autonóm gépkocsikkal foglalkozó egysége, az Uber Advanced Technology Group.

Az elektromos közlekedési eszközöket bérbe adók számára az egyik legnagyobb problémát általában az akkumulátorok töltése jelenti. Ennek megoldására különféle stratégiák léteznek. Van például, ahol alkalmazottak gyűjtik össze a bringákat, és szállítják el a töltőpontokra. A Bird cég azzal próbálkozik, hogy fizet azoknak, akik vállalják, hogy hazaviszik és feltöltik a lemerült járgányokat. A Jump új e-kerékpár dizájnját pedig kicserélhető akkumulátorokkal látták el, ami egyszerűbbé teszi folyamatos használatukat.

Oda megy, ahova kell

Természetesen mennyivel egyszerűbb lenne, ha a lemerülőben lévő járművek egyszerűen maguktól elhajtanának a legközelebbi töltőpontra. Az önvezető városi járgányok használata ráadásul növelné a járműpark kihasználtságát is. Ez ugyanis a hét folyamán, de akár egy napon belül is ingadozik: néha túl sok közlekedési eszköz gyűlik össze egy-egy helyen, máshol pedig alig akad belőlük.

Léteznek olyan kerékpáros cégek, melyek furgonnal járják a várost, hogy összeszedjék és megfelelően „újraosszák” a bringáikat. Ugyanezt az önvezető kerékpárok saját maguk, emberi segítség nélkül „elintéznék”.

De hogyan maradnak egyensúlyban?

Kihívást jelent ugyan, hogy miként maradnak önmaguktól is két keréken a speciális kerékpárok és rollerek. A DARPA, vagyis az amerikai védelmi minisztérium kutatás-fejlesztési ügynökségének a 2005-ös önvezető versenyéig érdemes visszatekinteni, ahol indult egy motorbicikli is. A sofőrt nem igénylő járgányt az az Anthony Levandowski tervezte, aki akkoriban végzős egyetemista volt, azóta viszont az iparág egyik hírhedt figurája.

A Google mérnöki pozíciójából állítólag 14 ezer fájllal együtt távozott, és megalapította saját Otto nevű startupját. Ezt adta el pár hónappal később az Ubernek 680 millió dollárért, és rögtön a cég önvezető üzletágának a vezetését is megkapta. Az autómegosztó azóta is bíróság előtt bizonygatja, hogy fejlesztései nem a fájlokból szerzett információkon alapulnak.

Levandowski motorkerékpárjának egyébként ki-be mozgatható pótkerekei voltak, amelyek szükség esetén biztosították, hogy a jármű állva maradjon.

Forrás: