Marketingstratégiák az IoT világában
Marketingstratégiák az IoT világában
2017. április 21.
Az IoT, vagyis a Dolgok Internete átértelmezheti a gazdasági és az üzleti életet, azon belül pedig a marketinget és a közösségi médiát is.
Yash Meta IoT és Big Data szakértő szerint az elmúlt évek fontos trendje, hogy mennyivel hatékonyabb a termékek és szolgáltatások hírét eljuttatni a potenciális vásárlókhoz, mióta szinte mindenki az internethez kötve él, és Facebookot, Twittert, Instagramot vagy más közösségi platformot használ.
Természetesen a szakmabeliek számára ez nem nagy újdonság, hiszen a közösségi médiához kapcsolódó marketing már jó egy évtizede bejáratott területnek számít. Mégis érdemes szót ejteni róla, hiszen a marketingnek ez a speciális szegmense sokat változott az utóbbi időben, az IoT segítségével pedig folyamatosan bővülnek a lehetőségek.
Miért jó közösségi marketing?
Az internet és azon belül a közösségi média jó lehetőséget teremt arra, hogy a piaci szereplők egymástól messze fekvő földrajzi területeken is elérhessék a potenciális vásárlókat, reklámozhassák a termékeiket. A nagyobb merítésen, a pontosabban célzott hirdetéseken felül azonban további előnyei is vannak ennek a kommunikációs csatornának.
Elég csak a költséghatékonyságra gondolni; a közösségi médián keresztül gyorsan és jóval kedvezőbb költségekkel lehet elérni az érdeklődő felhasználók ezreit. Ahogy pedig egyre láthatóbbá és aktívabbá válik egy cég a közösségi felületeken, úgy a keresőmotorok is érzékelik a vállalat megnövekedett jelenlétét, és a kereső-optimalizálás (SEO) hatására előrébb helyezhetik a különböző rangsorokban.
Sok vevő, sok adat
Yash Meta hozzátette, hogy az IoT-applikációk megkönnyítik az ügyfelekkel való kapcsolattartást is, és megoldják a többcsatornás platformokon való jelenlét problémáját is. Például könnyebb a segítségükkel egységként kezelni a különböző csatornákat, miközben a felhasználó számára azok észrevétlenül együttműködnek.
A vállalatok rengeteg adatot gyűjtenek be, és az IoT abban is segíthet, hogy eldöntse a cég, milyen adatot érdemes használni, és mi az, ami nagy mennyiségben elveszíti a fontosságát. Legalább ilyen jelentőséggel bír a megszerzett adatok elemzése. Ez mindkét irányba működik, az internetre csatlakozó készülékek hatékonyabb kommunikációt tesznek lehetővé az ügyféllel, és felhasználónak is nagyobb teret biztosítanak.
A Dolgok Internete újradefiniálja a marketingstratégiákat a közösségi médiában is, jobban figyelembe véve az egyéni preferenciákat. A szakértő szerint így hatékonyabban, célzottabban növelhetők az eladások. Az elérhető tömeg pedig egyre bővül, hiszen az Internet of Things fokozatosan a mindennapok részévé válik, és már nem csak az innovációra éhes, korai követők vásárolnak IoT-eszközöket.
A közösségi médián alapuló marketing sokat változott az utóbbi időben, és a változás mértéke nagyobb, mint a hagyományos marketingcsatornák. A változás oka részben az egyre több világhálóra kapcsolódó eszközben keresendő, ami tovább segíti, hogy a cégek pontosabban és személyre szabottabban képesek megközelíteni a vásárlói igényeket. Elég csak például a személyre szabott hirdetésekre gondolni – ahogy a felhasználó közösségi hálón görget, kifejezetten rá szabott termékreklámokkal találkozhat. Ezek a korábban vásároltakhoz hasonló vagy a kívánságlistáján szereplő termékekről, szolgáltatásokról szólnak. A hirdetések, marketingüzenetek megfelelő összeállításában segíthet a cégeknek a prediktív elemzés is.
Forrás: IoT Now